arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۴۹۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

برایان هوک: خواستار رویارویی نظامی با ایران نیستیم / آماده‌ایم بدون هیچ پیش‌شرطی با مقامات ایران دیدار کنیم

مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد دولت متبوعش خواستار رویارویی نظامی با ایران نیست و معتقد است کارزار فشار حداکثری علیه ایران باید ادامه یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برایان هوک مسئول گروه ویژه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنای این کشور اعلام کرد دولت آمریکا به دنبال درگیری نظامی با ایران نیست و معتقد است که باید از طریق دیپلماسی، تحریم اقتصادی و کارزار فشار حداکثری به اهداف خود در مورد ایران دست یابد.

برایان هوک در خصوص اقدامات انجام شده از سوی دولت آمریکا علیه ایران گفت: «ما یک کارزار فشار حداکثری بی‌سابقه را علیه ایران آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم تأمین مالی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران را مختل کنیم و انگیزه‌های ایران را برای مذاکره افزایش دهیم.»

وی افزود: «رئیس‌جمهور ترامپ به دفعات از علاقه آمریکا برای مذاکره با ایران سخن گفته است و ما آماده‌ایم بدون هیچ پیش‌شرطی با مقامات ایران دیدار کنیم. ما خواستار یک توافق فراگیر هستیم که این توافق باید چهار محور را در بر بگیرد: اقدامات ایران در منطقه، برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور و مسئله زندانیان آمریکایی در ایران.»

این مقام آمریکایی در ادامه مدعی شد: «زمانی که آمریکا هنوز در برجام بود، ایران همکاری‌های موشکی خود با حزب‌الله و دیگر گروههای شبه‌نظامی وابسته به خود را افزایش داد. زمانی که ما در برجام بودیم، ایران حمایت‌های خود از حزب‌الله را افزایش داد. توسعه برنامه‌های موشکی ادامه یافت و ایران در بحران‌های منطقه‌ای نیز دخالت داشت.»

برایان هوک سپس به مسائل مرتبط با تحریم تسلیحاتی ایران پرداخت و گفت: «دقیقاً یک سال و دو روز دیگر اعتبار تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران به سر می‌آید و پس از آن روسیه و چین قادر خواهند بود که تسلیحات متعارف به ایران بفروشند. شورای امنیت باید این تحریم تسلیحاتی را قبل از منقضی شدن اعتبارش تمدید کند. وزیر امور خارجه پامپئو تاکنون دو یا سه بار به شورای امنیت رفته و در این خصوص تذکر داده است.»

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان