arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

قایق ماهیگیری کره شمالی در آب های ژاپن واژگون شد

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد یک قایق ماهیگیری کره شمالی در منطقه انحصاری اقتصادی این کشور در دریای ژاپن واژگون شده است. هفته گذشته نیز گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد یکی از کشتی های سازمان شیلات این کشور در دریای ژاپن با یک شناور ماهیگیری کره شمالی تصادف کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژاپن نیوز روز پنجشنبه گزارش کرد یک کشتی آژانس شیلات ژاپن به گارد ساحلی این کشور گزارش داده است که یک قایق ماهیگیری کره شمالی به آنها گفته است که در جستجوی قایق دیگری است که واژگون شده است.

کشتی آژانس شیلات گفت که علت این واژگونی تصادف نبوده است گارد ساحلی هم یک کشتی گشتی و یک هواپیما را برای جستجوی این قایق اعزام کرده است.

هفته گذشته نیز گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد یکی از کشتی های سازمان شیلات این کشور در دریای ژاپن با یک شناور ماهیگیری کره شمالی تصادف کرده است. ژاپن تمامی خدمه این کشتی ماهیگیری کره شمالی را نجات داد.

با این حال کره شمالی چند روز بعد به علت غرق شدن قایق ماهیگیری این کشور از ژاپن درخواست غرامت کرد وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه ای از دولت ژاپن خواست تا غرامت قایق ماهیگیری که نیروهای گشت‌زنی ژاپنی باعث غرق شدن آن شده بودند را پرداخت کند.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد برخورد روز دوشنبه نیروهای گشتی ژاپن با قایق ماهیگیری از روی عمد و نوعی رفتار تبهکارانه بوده و ژاپن باید برای جلوگیری از حوادث آینده اقدامات لازم را انجام دهد.

پیش از این نیز سابقه برخورد کشتی های دو کشور در دریای ژاپن وجود دارد سال گذشته نیز گارد ساحلی ژاپن جسد چند ماهیگیر اهل کره شمالی را در آب های این منطقه شناسایی کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان