arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

واعظی: هنوز هم نمی‌دانند که ایران چگونه نفت می‌فروشد / یکی از اهداف دولت این بوده که از اقدام‌های عوام‌فریبانه دوری شود

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: راه حل رفع فشارهای خارجی با توجه به برخورداری ایران اسلامی از ظرفیت و منابع قابل توجه را باید در داخل کشور جستجو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: راه حل رفع فشارهای خارجی با توجه به برخورداری ایران اسلامی از ظرفیت و منابع قابل توجه را باید در داخل کشور جستجو کرد.

محمود واعظی روز پنجشنبه در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی در دانشگاه گرمسار افزود: مشکلات کشور در سال ۹۷ قابل توجه بود اما در سالجاری این دغدغه‌ها به مراتب کمتر شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ استان کشور در ابتدای فروردین امسال درگیر سیل بود گفت: با وجود مشکلات اما بلایای طبیعی منشاء همبستگی شد و این وحدت در تمام بخش‌ها شکل گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: برخی از طبقه متوسط و پایین جامعه اکنون مشکل اقتصادی دارند اما این مشکلات نسبت به آن چه که دشمن پیش‌بینی می کرد، کمتر است.

وی اضافه کرد: اقتدار ایران اسلامی اکنون به مراتب نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است و در سازمان ملل متحد سران کشورهای مختلف به دلیل عزت ایران به دیدار رئیس جمهوری می‌آمدند.

همبستگی مشکلات کشور را برطرف می کند
واعظی در ادامه سخنانش با تاکید بر این که با همبستگی می توان مشکلات کشور را برطرف کرد گفت: دشمنان تلاش کردند که ما نتوانیم نفت خود را به فروش برسانیم اما این کار را می‌کنیم و هنوز هم نمی دانند که ایران چگونه نفت می‌فروشد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: ایران را برای واردات مواد اولیه برای تولید کالا تحریم کردند اما با اتکای توان داخلی و ورود نخبگان بخشی از این مواد در کشور تولید می شود.

واعظی تصریح کرد: دشمن ممکن است برای ایران مشکل ایجاد کند اما نمی تواند کشور را درگیر کند و مسئولان با تمام وجود برای خدمت به مردم تلاش می‌کند.وی گفت: حضور سه میلیون نفر از ایران در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی نماد عزت و اقتدار جهان اسلام است و کنگره بزرگ اقتدار جهان اسلام با حضور ۱۰۰ کشور جهان در کربلای معلا در حال برگزاری است.

در حق استان سمنان کم لطفی شده است
وی ادامه داد: براساس آمار در حق استان سمنان در بخش های مختلف کم لطفی شده است و پس از بازنشستگی استاندار سابق، انتخاب استاندار با اولویت رفع مشکلات زیرساختی و عمرانی در دستور کار برای سمنان قرار گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: برای جبران برخی عقب ماندگی‌های استان سمنان اقدام شود و مسئولان با تلاش روزافزون برای خدمت به مردم تلاش کنند.

واعظی تصریح کرد: در استان سمنان فضا برای خدمت و رفع مشکلات عمرانی و زیرساختی در بین مسئولان وجود دارد و این رویه برای توسعه منطقه ادامه یابد.

گرمسار می تواند معین تهران شود
وی در ادامه خاطر نشان کرد: گرمسار ظرفیت و امکانات خوبی برای معین شدن کلانشهر تهران را دارد و دولت برای این بخش برنامه دارد.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: در دولت تدبیر و امید یکی از اهداف آن بود که تلاش‌ کنیم که رفع مشکلات زیرساختی باشد و از اقدام های عوام فریبانه دوری شود.

واعظی افزود: رئیس جمهوری در توجه به دانشجویان نگاه ویژه ای دارد و دکتر روحانی برای رفع مشکلات دانش آموختگان دانشگاهی دغدغه دارد.

وی اضافه کرد: توجه به مهارت و رفع مشکلات زیرساختی در دانشگاه ها در اولویت قرار دارد و سال به سال وضع دانشگاه های کشور در بخش های مختلف ارتقا پیدا کرده است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: کشور زمانی می تواند به توسعه برسد که دانشجویان به کسب مهارت و مسایل علمی و پژوهشی توجه داشته باشند.

در سفر واعظی رییس دفتر رئیس جمهوری به شهرستان گرمسار سه طرح آموزشی و علمی دانشگاه گرمسار به بهره برداری رسید.

شهرستان گرمسار در غرب استان سمنان واقع شده است و بر اساس سرشماری سال ۹۵ این شهرستان ۷۷ هزار و ۴۲۱ نفر در ۲۵ هزار و ۵۸۵ خانوار دارد که شامل ۳۹ هزار و ۱۷۲ نفر مرد و ۳۸ هزار و ۲۴۹ نفر زن و ۶۲ هزار و ۱۹۰ جمعیت شهری و ۱۵ هزار و ۲۳۱ جمعیت روستایی است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان