arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

اتحادیه اروپا و بریتانیا بر سر بریگزیت به توافق رسیدند

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا نوشت توافق برگزیت نهایی شد. این توافق باید در کمیسیون اروپا و پارلمان انگلیس به تصویب برسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا نوشت توافق برگزیت نهایی شد.

این توافق باید در کمیسیون اروپا و پارلمان انگلیس به تصویب برسد.

تکمیلی /

پیش از دیدار رهبران اروپایی در بروکسل ، مذاکره‌کنندگان بریتانیا و اتحادیه اروپا بر سر توافق‌نامه جدید برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) به توافق رسیدند.

به گزارش ایسنا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفته است با اتحادیه اروپا به توافق رسیده است. دو طرف در روزهای اخیر به مذاکرات برای رسیدن به این توافق سرعت بخشیده بودند. توافق جدید نیاز به تائید پارلمان اروپا و بریتانیا دارد.

در بحث گمرک، ایرلند شمالی اسماً از اتحادیه گمرکی اروپا خارج می‌شوود، ولی عملاً هست.

ژان کلو یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، توافق جدید را "عادلانه" خوانده است. هم یونکر و هم جانسون از پارلمان اروپا و بریتانیا خواسته‌اند تا توافق جدید را تائید کنند.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر محافظه‌کار بریتانیا از زمان به قدرت رسیدن، سرسختانه خواهان خروج بریتانیا تا ٣١ اکتبر بوده و مخالف به تعویق افتادن آن است.

طبق مصوبه پارلمان بریتانیا، اگر بریتانیا تا موعد فعلی برگزیت، یعنی ٣١ اکتبربرای خروج از اتحادیه اروپا با آن به توافقی نرسد، نخست‌وزیر باید خواهان فرصت بیشتر و تعویق مهلت خروج از اتحادیه شود.

نظرات بینندگان