arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸

دولت لبنان برای تماس های واتس اپ روزانه 0.20 دلار هزینه دریافت خواهد کرد

دولت لبنان امروز تأیید كرد که تصمیم دارد برای استفاده کاربران از تماس های واتس اپ و سایر برنامه های دارای قابلیت تماس تلفنی اینترنتی هزینه روزانه برابر با 0.20 دلار هزینه اعمال کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت لبنان امروز تأیید كرد که تصمیم دارد برای استفاده کاربران از تماس های واتس اپ و سایر برنامه های دارای قابلیت تماس تلفنی اینترنتی هزینه روزانه برابر با 0.20 دلار هزینه اعمال کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد این تصمیم  کل کابینه و بر اساس تمام مؤلفه های سیاسی  است و تنها توسط وزیر ارتباطات گرفته نشده است.

رسانه های محلی بیروت از اوایل صبح امروز اعلام کردند که در حالی که وزیران در مورد راه های افزایش درآمد در بودجه سال 2020 صحبت می کنند دولت به دنبال برنامه ای برای اعمال هزینه در تماس های واتس اپ است. بر اساس این تصمیم جدید، در صورتی که کاربر هر روز با واتس اپ تماس برقرار کند ، ماهانه 6 دلار هزینه پرداخت خواهد کرد. این پیشنهاد برای هر تماس با استفاده از VoIP (ضبط صدا از طریق پروتکل اینترنت)  و روزانه 0.20 دلار هزینه اعمال می شود. این پروتکل توسط بسیاری از برنامه ها از جمله واتس اپ، تماس فیس بوک و فیس تایم استفاده می شود. بر این اساس اگر کاربر هر روز یک تماس برقرار کند ، ماهانه مبلغ 6 دلار از حسابش کسر می شود.

برای کل تعداد کاربران VoIP ، حدود 3.5 میلیون  هزینه تخمین زده می شود ، وزارت خزانه داری درآمد سالانه این طرح را حدود 250 میلیون دلار تخمین زده است. با کاهش درآمدهای بخش ارتباطات از راه دور به دلیل استفاده از برنامه های شخص ثالث برای تماس های تلفنی و پیام ها و برای کاهش کسری بودجه و باز کردن قفل بودجه از کنفرانس CEDRE سال گذشته ، اقدامات ریاضت اقتصادی در حال اجرا است.

لبنان در حال حاضر دارای یکی از گران ترین نرخ های تلفن همراه در منطقه است و انحصار ارتباطات از راه دور را اداره می کند که تنها دو  سیستم ارائه دهنده خدمات  دارد و هر دو شرکت متعلق به دولت هستند در مجموع ، آنها پس از مالیات ، دومین منبع درآمد دولت را تأمین می کنند.

اما این پیشنهاد بلافاصله با واکنش های گسترده ای در شبکه های اجتماعی مواجه شد.نماینده پارلمان ، پائولا یعقوبیان گفت ، "مردم یک اسکناس نیز خرج پله های پیشرفت شما(سیاستمدران) نمی کنند. با متوقف کردن معاملات [مشکوک] خود که به آنها به عنوان پروژه گفته می شود ، پول بدست می  آورید. پول سد بیسری باید در برق سرمایه گذاری شود که سالانه 2 میلیارد دلار کسری دارد. "

این سد ، یک پروژه  با بودجه 617 میلیون دلاری است که می تواند یک مخزن 125 میلیون متر مکعب در دره بیسری - یکی از مناطق فرهنگی و اکولوژیکی غنی جنوب لبنان - ایجاد کند ، این پروژه برای 1.6 میلیون نفر سود خواهد داشت. یک ستاره موسیقی پاپ؛ رهب آلما نیز با نقد موضوع واتس اپ گفت: سیاستمداران کم کم از مردم خواهند خواست به دلیل تنفس نیز مالیات دهند.

نظرات بینندگان