arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰

ضرب و شتم شیعیان غزه توسط نیروهای امنیتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شیعه آنلاین: اخبار رسیده از نوار غزه حاکی از آن است که پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به رغم تعداد کمشان، از برگزاری هرگونه مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان، أباعبدالله الحسین علیه السلام و دیگر ائمه منع می شوند.

در همین راستا یک سازمان حقوقی فلسطینی در جدیدترین گزارش خود که دو روز پیش منتشر شد فاش کرد که سازمان امنیت نوار غزه هفته گذشته مانع برگزاری مراسم أربعین امام حسین علیه السلام توسط 20 فرد شیعی در نوار غزه شد.

این سازمان که «هیأت مستقل حقوق بشر» نام دارد در ادامه این گزارش افزود: این مراسم قرار بود در منزل یکی از این 20 شیعی در شمال نوار غزه برگزار شود اما پیش از برگزاری آن، نیروهای امنیتی به آنان حمله کرده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این گزارش همچنین افزود: این حمله که در منطقه "بیت لاهیا" در شمال نوار غزه و بدون مجوز رخ داد، موجب شکسته شدن برخی نقاط بدن این شیعیان مانند دست و سر آنها شد. آنان همچنین هنگام زدن این شیعیان، با بد ترین اصطلاحات و فحاشی ها مورد اهانت قرار می دادند.

بر اساس گزارش «هیأت مستقل حقوق بشر»، تعدادی از این شیعیان پس از مورد حمله قرار گرفتند برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

در همین راستا «هیأت مستقل حقوق بشر» وزارت داخله نوار غزه را به انجام بررسی فوری موضوع و دستیابی به علت این رفتار و محاسبه خاطیان دعوت کرد و در پایان این گزارش نوشت: بر اساس حقوق شهروندان در آزادی بیان، باید احترام و حرمت خانه های مردم حفظ و نگه داشته شود و همگان باید به اصول قانونی پایبند باشند، حتی در مسأله بازرسی منازل و بازداشت افراد. در ضمن افراد در برگزاری مناسبت های دینی مختلف باید دارای آزادی باشند.
نظرات بینندگان