arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۶ مهر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ژاپن: مستقل از ائتلاف آمریکایی، به تنگه هرمز نیرو می‌فرستیم
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۷:۴۵

ژاپن اعلام کرد تصمیم دارد به جای ملحق شدن به ائتلاف آمریکایی که با ادعای حفاظت از کشیرانی در آب‌راه‌های خاورمیانه تشکیل شده است، نیروهای نظامی خود را به تنگه هرمز بفرستد.

روسیه سه‌گانه هسته‌ای خود را آزمایش کرد
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۷:۴۴

روسیه در چارچوب رزمایش فرماندهی و ستادی اخیر خود چندین موشک بالستیکی و بالدار از زمین، دریا و هوا پرتاب کرد تا سه گانه هسته ای پهناورترین کشور جهان مورد آزمایش قرار گرفته باشد.

عیدی سال 99
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۷:۴۴

ایسنا نوشت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در لایحه بودجه سال آینده مبلغ عیدی کارکنان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و افزایش حقوق آن‌ها به طور متوسط ۱۵ درصد خواهد بود.

اردوغان: از شمال سوریه عقب نشینی نمی‌کنیم
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۷:۴۳

اردوغان با تأکید بر اینکه از تسط دولت سوریه بر مناطقی که پیشتر تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد قرار داشت، ناراحت نیست، در عین حال اعلام کرد که «نیروهای ترکیه‌ای از مناطقی که در شمال سوریه وارد آن شدند، خارج نخواهند شد».

فرانسه برای ابوبکر بغدادی حکم جلب بین‌المللی صادر کرد
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۷:۳۶

دادگاه فرانسه برای ابوبکر بغدادی حکم بازداشت بین‌المللی صادر کرد. گروه تروریستی داعش مسؤولیت چندین حمله تروریستی در فرانسه از سال ۲۰۱۵ که یکی از آن‌ها حمله ۱۳ نوامبر گذشته بود، را برعهده گرفته است.

مهناز افشار ممنوع الفعالیت شد؟
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۷:۳۵

مهناز افشار گفت: پیشنهادهای زیادی در سینما و تئاتر داشتم. آماده بودم که برگردم چون اینجا هم مشغول درس خواندن هستم. به هر حال این اولین سفر طولانی من نیست. اما از دوستانی که صاحبان این فیلم ها بودند شنیدم که من در ایران ممنوع الفعالیت هستم. راستش خودم هم نمی دانم چقدر این خبر درست است. به من اعلام نشده است. سینما بخشی از زندگی من است. قطعا اگر با فیلم، فیلمنامه و تیمی که دوست دارم مواجه شوم کار خواهم کرد.

FATF: اگر تا قبل از بهمن، دو کنوانسیون پالرمو و CFT نهایی نشوند، وضعیت ایران به پیش از خرداد ۱۳۹۵ باز خواهد گشت
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۷:۳۴

گروه ویژه اقدام مالی در اجلاس اخیر خود در پاریس، دو دسته اقدام جدید مقابله‌ای علیه ایران وضع کرد که با توجه به تصویب یک اقدام مقابله‌ای دیگر در خرداد ماه گذشته، مجموعا سه اقدام علیه ایران وضع شده‌اند. این نهاد بین‌المللی در یک بند جداگانه از بیانیه خود هشدار داده است که اگر تا قبل از بهمن ماه آینده این دو کنوانسیون نهایی نشوند، کلیه اقدامات مقابله‌ای علیه ایران وضع خواهند شد و عملا وضعیت ایران به پیش از خرداد سال ۱۳۹۵ باز خواهد گشت.

انفجار در مسجدی در افغانستان / سی نفر کشته شدند
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۷:۳۴

بر اثر انفجار یک بمب‌دست ساز هنگام ادای نماز جمعه در مسجدی واقع در شرق افغانستان دست کم سی نفر کشته شدند.

علم‌الهدی: اینکه سرشبکه کانال ضد انقلاب را مثل یک موش مرده بگیرند، کار خدا بود
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۲:۴۶

خطیب نماز جمعه مشهد اظهار داشت: دو حادثه به وجود آمد که نشان می‌دهد همه کاره خدا است گرچه به واسطه بندگان خالص خدا انجام می‌شود. یکی اقتدار عظیم سپاه پاسداران و اطلاعات سپاه پاسداران است که سرشبکه اخبار ضدانقلاب را دستگیر کردند. بحث دستگیری یک نفر نیست. این خیلی مهم نیست که یک سرسپرده را دستگیر کردند بلکه مهم این است که با همه حفاظتی که داشت و تمام جریان رسانه‌ای ضد انقلاب به این کیفیت ایجاد می‌کردند و توسط اطلاعات فرانسه حفاظت می‌شد اما عزیزان ما بر آنان مسلط شدند. این کار خداست. یعنی آدمی اینگونه که دستگاه‌هایی محافظ او هستند به منطقه ‌ای بیاید که در ید قدرت ایران است. قدرت ایران تنها در مرز جغرافیایی ایران نیست بلکه در منطقه هم هست. اینکه دستگیرش کنند مثل یک موش مرده بگیرندش کار خداست.

ستاد اربعین: فوت ۹۰ زائر در عراق تا امروز/ ورود ۲۹۴ هزار نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به کشور/ شیوع آنفولانزا و اسهال
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۲:۴۵

احمد محمدی‌فر (دبیر ستاد مرکزی اربعین) درباره آخرین وضعیت ورود و خروج زائران اربعین به کشور گفت: در حال حاضر ورود به کشور در حال افزایش است و مرزهای مهران و شلمچه از تراکم جمعیت بیشتری برخوردار هستند.

وی درباره خروج زائران از کشور تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۷ هزار نفر از مرزهای چهارگانه کشور خارج شده و به عراق وارد شده‌اند و همچنین حدود ۲۹۴ هزار نفر نیز به کشور وارد شده‌اند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین همچنین درباره آخرین آمار فوت شدگان در عراق گفت: حدود ۹۰ نفر تاکنون درعراق بر اثر تصادف، بیماری قلبی و سکته مغزی و همچنین مرگ طبیعی جان خود را از دست داده‌اند.

قصد دولت برای تعویق گام چهارم؟ / محسن رضایی: خسارت محض است
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۲:۴۲

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاخیر در اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران را خسارت محض عنوان کرد.

محسن رضایی در توییتی نوشت: تاخیر دولت در برداشتن #گام_چهارم هسته‌ای با چشم‌دوختن به اروپای بی‌اراده و ناتوان #خسارت_محض است

پمپئو: تحریم تسلیحاتی سازمان ملل بر ایران سال آینده منقضی می‌شود / کشورهایی مانند روسیه و چین می‌توانند به ایران تسلیحات پیچیده بفروشند / ایران آزاد خواهد بود تا سلاح‌های پیچیده خود را به هرکسی بفروشند / رقابت تسلیحاتی جدیدی را در خاورمیانه آغاز می‌‌شود
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۰:۴۵

پامپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده امروز (جمعه) از پایان زمان تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل بر ایران در سال آینده شدیدا ابراز نگرانی کرد.

پامپئو که اکنون برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «به‌خاطر توافق هسته‌ای معیوب ایران، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل بر ایران سال آینده منقضی می‌شود. کشورهایی مانند روسیه و چین [از آن به بعد] می‌توانند به ایران تسلیحات پیچیده بفروشند. رژیم ایران نیز آزاد خواهد بود تا سلاح‌های پیچیده [خود را] به هرکسی بفروشند. این مسئله رقابت تسلیحاتی جدیدی را در خاورمیانه آغاز می‌کند».

وزیر خارجه آمریکا در توئیت دیگری که حاکی از وحشت و عصبانیت او از انقضای زمان تحریم‌های تسلیحاتی ایران بود، گفت: «اگر شما اکنون نسبت به رفتار ایران نگران هستید، تصور کنید ایران چه کارهایی که با موشک‌ها، پهپادها، تانک‌ها و جنگنده‌های پیشرفته انجام نخواهد داد».

به رغم توافق آتش‌بس "ترکیه بار دیگر راس العین در شمال سوریه را هدف گرفت"
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۰:۴۴

دیده بان حقوق بشر سوریه نهاد وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد، نیروهای ترکیه‌ به رغم توافقنامه توقف عملیات نظامی (آتش‌بس) در شمال سوریه مجددا راس العین در شمال شرق سوریه را هدف گرفتند.

آمریکا تعرفه بر کالاهای اروپایی اعمال کرد / ترامپ: به دلیل وجود عدم تعادل تجاری، نمی‌توانم جنگ تجاری با اروپا را از دست بدهم / من خیلی راحت اوضاع را اصلاح کنم
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۰:۴۳

به گزارش فرانس 24، دفتر نماینده تجارت ایالات متحده اواخر روز پنجشنبه (به وقت محلی) تأیید کرد که تعرفه های 7.5 میلیارد دلاری بر کالاهای اروپایی از روز جمعه اعمال می شود.
براساس تصمیم دولت آمریکا، هواپیماهای تولید شده در اتحادیه اروپا با 10 درصد و سایر محصولات از جمله پنیر و مشروبات الکی با 25 درصد تعرفه گمرکی مواجهه خواهند شد.
پس از آنکه سازمان تجارت جهانی در حکمی از آمریکا برای اعمال تعرفه های اقتصادی بر کالاهای اروپایی حمایت کرد، دونالد ترامپ ماه گذشته تصمیم خود برای اعمال تعرفه بر برخی از کالاهای اروپایی را اعلام کرد.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین روز چهارشنبه گفت: ایالات متحده به دلیل وجود عدم تعادل تجاری بزرگ، نمی تواند جنگ تجاری با اروپا را از دست بدهد. من می توانم خیلی راحت اوضاع را اصلاح کنم.

تظاهرات در لبنان در اعتراض به طرح دولت برای وضع مالیات‌های جدید / پلیس: ۴۰ نفر از نیروهای امنیتی زخمی شدند
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۰:۴۲

هزاران نفر در سراسر لبنان شامگاه پنجشنبه در اعتراض به برنامه‌های جدید دولت برای وضع مالیات‌های جدید به خیابان آمده و شعارهایی علیه دولت سر دادند. 


روزنامه دیلی‌استار لبنان نوشته هزاران شهروند از شهر «طرابلس» گرفته تا شهرهای «صور»، «بعلبک» و «بیروت» اعتراض خود را به طرح دولت برای اعمال مالیات‌های جدید بر برخی کالاها از جمله سوخت و برخی شبکه‌های اجتماعی مانند «واتساپ» ابراز کردند. 


تظاهرات‌ها، عصر پنجشنبه از بیروت آغاز شد و سپس به شهرهای دیگر لبنان سرایت کرد و تا ساعات آغازین بامداد جمعه ادامه داشت. معترضان در بیرون ساختمان‌های دولتی در میدان «ریاض الصلح»، واقع در بیروت با نیروهای امنیتی درگیر شده با سوزاندن لاستیک، برخی جاده‌های اصلی را مسدود کردند. 


حساب کاربری پلیس لبنان در توئیتر در پیامی اعلام کرد که ۴۰ نفر از نیروهای امنیتی در جریان تظاهرات‌ها زخمی شده‌اند. پلیس از معترضان خواست از خشونت و ایجاد هرج و مرج پرهیز کنند

آمادگی کردها برای فاصله‌گرفتن از مرز سوریه و ترکیه
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۱۰:۴۰

 

درار" در گفت‌وگو با خبرگزاری "اسپوتنیک" روسیه گفت: جزئیات توافق آتش بس ترکیه تاکنون بدست ما نرسیده، اما آنچه مهم است، توقف درگیری و خروج تمامی نظامیان (ترکیه ای) است که وارد خاک سوریه شده اند.

وی افزود: آنچه برای ما حائز اهمیت است، رسیدن به توافقی است که کسی از آن آسیبی نبیند و آتش بس شرایط امنی را برای مردم فراهم کند.

رئیس شورای نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) با اشاره به این که نیروهای کرد در پنج کیلومتری و در برخی مناطق در ۱۴ کیلومتری مرز سوریه با ترکیه حضور دارند، ادامه داد: ما مشکلی نداریم که برای حفظ جان خانواده‌هایمان، اندکی از مرز فاصله بگیریم.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۷/۲۶ - ۰۸:۰۰

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان