arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸

اردوغان: تلاش‌های ترکیه و امریکا صلح را در منطقه محقق می‌کند

"رجب طیب اردوغان" رئیس‌جمهوری ترکیه پس از توافق با آمریکا برای توقف درگیری‌ها در شمال سوریه گفت: تلاش‌های مشترک دو کشور، صلح و ثبات در منطقه را محقق خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اردوغان: تلاش‌های ترکیه و امریکا صلح را در منطقه محقق می‌کنداردوغان پنجشنبه شب در توئیتی نوشت: تروریسم بزرگ‌ترین خطری است که بشریت را تهدید می کند.

رئیس جمهوری ترکیه خطاب به ترامپ افزود: جناب رئیس جمهوری، با نابودی تروریسم که بزرگ‌ترین خطر برای بشریت است، زندگی شمار بیشتری از افراد نجات پیدا خواهد کرد.

اردوغان با اشاره به توافق ترکیه و آمریکا برای توقف درگیری‌ها در شمال شرق سوریه گفت: من اطمینان دارم که این تلاش‌ها، صلح و ثبات را در منطقه محقق خواهد کرد.

این اظهارات در پاسخ به رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت. 

ترامپ پس از پایان نشست مایک پنس معاون رئیس جمهوری امریکا با اردوغان در مورد پایان حملات نظامی آنکارا به سوریه از رئیس جمهوری ترکیه تشکر و قدردانی کرد و نوشت: رئیس جمهوری ترکیه جان میلیون ها نفر را نجات داد.

پنس شامگاه پنجشنبه در کنفرانس خبری در آنکارا از توافق ترکیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در شمال سوریه خبر داد.

وی همچنین گفت که ترکیه و آمریکا بر سر محافظت از زندان‌ها در شمال سوریه و مقابله با داعش به توافق دست یافته‌اند.

نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) نیز از موافقت برای توافق آتش بس اعلام شده از سوی ترکیه و آمریکا خبر دادند.

 ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ. ک. ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی. پ. گ) بیان کرد.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گزارش داد، تخمین زده می شود حدود ۴۰۰ هزار غیر نظامی در مناطق محل درگیری حضور داشته باشند که نیاز به محافظت و کمک دارند.

تاکنون شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، فنلاند، نروژ، آلمان، و جمهوری چک فروش سلاح به ترکیه را به حال تعلیق درآورده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان