arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸

ترامپ: «عشق سخت» عامل اصلی پذیرش آتش‌بس توسط ترکیه شد ‌/ کردها از این توافق بسیار خوشحال می‌شوند / کاخ سفید برای میزبانی رئیس جمهوری ترکیه آماده است

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه تهدید تحریم‌ها علیه ترکیه معروف به «عشق سخت» را عامل اصلی پذیرش آتش بس توسط آنکارا و پایان حملات به کردهای سوریه دانست
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: «عشق سخت» عامل اصلی پذیرش آتش‌بس توسط ترکیه شد ‌/ کردها از این توافق بسیار خوشحال می‌شوند / کاخ سفید برای میزبانی رئیس جمهوری ترکیه آماده استبه گزارش آسوشیتدپرس، پس از موافقت دولت آنکارا با برقراری آتش بس و توقف حملات نظامی به شمال شرق سوریه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در ایالت تگزاس به خبرنگاران گفت: کردها از این توافق بسیار خوشحال می‌شوند.

ترامپ افزود: کاخ سفید برای میزبانی رئیس جمهوری ترکیه آماده است.

کاخ سفید پیش از این در بیانیه ای تاکید کرده بود که سفر آتی رجب طیب اردوغان به آمریکا به تحولات چند روز آینده بستگی دارد و دعوت از وی برای سفر به واشنگتن و دیدار با ترامپ همچنان جزو جدول کاری رئیس‌جمهور آمریکا است.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنجشنبه در کنفرانس خبری با مایک پمپئو وزیر امورخارجه این کشور در آنکارا از توافق ترکیه و آمریکا برای برقراری آتش بس در شمال سوریه خبر داد.

پنس پس از مذاکرات خود با اردوغان رییس جمهوری ترکیه در جمع خبرنگاران گفت: با رهبری قاطع ترامپ و روابط خوب ترکیه و آمریکا، آنکارا تصمیم به آتش بس در سوریه گرفت.

وی با اشاره به مذاکرات گسترده خود با اردوغان و مذاکرات هیات های دو کشور افزود: طی ۱۲۰ ساعت آینده آمریکا زمینه خروج نیروهای ی پ گ(یگان‌های مدافع خلق) از ۳۰ کیلومتری مرزهای ترکیه را فراهم خواهد کرد و پس از آن، ترکیه آتش بس را اعلام خواهد کرد.

پنس با تاکید بر اینکه طبق توافق دو طرف ترکیه به هیچ عنوان عملیاتی در کوبانی انجام نخواهد داد، گفت: ترکیه و آمریکا در شمال شرق سوریه در زمینه پایان فعالیت‌های داعش به توافق رسیده اند و جزئیات موجود توافق اعلام خواهد شد.

معاون ترامپ اظهار داشت:‌ طبق توافق به عمل آمده میان دو طرف، آمریکا هیچ تحریمی علیه ترکیه اعمال نخواهد کرد و تحریم‌های اقتصادی وضع شده نیز از میان برداشته خواهد شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان