arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۱ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸

ستاد اربعین: فوت ۹۰ زائر در عراق تا امروز/ ورود ۲۹۴ هزار نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به کشور/ شیوع آنفولانزا و اسهال

طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۷ هزار نفر از مرزهای چهارگانه کشور خارج شده و به عراق وارد شده‌اند و همچنین حدود ۲۹۴ هزار نفر نیز به کشور وارد شده‌اند. دبیر ستاد مرکزی اربعین همچنین درباره آخرین آمار فوت شدگان در عراق گفت: حدود ۹۰ نفر تاکنون درعراق بر اثر تصادف، بیماری قلبی و سکته مغزی و همچنین مرگ طبیعی جان خود را از دست داده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ستاد اربعین: فوت ۹۰ زائر در عراق تا امروز/ ورود ۲۹۴ هزار نفر طی ۲۴ ساعت گذشته به کشور/ شیوع آنفولانزا و اسهالاحمد محمدی‌فر (دبیر ستاد مرکزی اربعین) درباره آخرین وضعیت ورود و خروج زائران اربعین به کشور گفت: در حال حاضر ورود به کشور در حال افزایش است و مرزهای مهران و شلمچه از تراکم جمعیت بیشتری برخوردار هستند.

وی درباره خروج زائران از کشور تصریح کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۷ هزار نفر از مرزهای چهارگانه کشور خارج شده و به عراق وارد شده‌اند و همچنین حدود ۲۹۴ هزار نفر نیز به کشور وارد شده‌اند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین همچنین درباره آخرین آمار فوت شدگان در عراق گفت: حدود ۹۰ نفر تاکنون درعراق بر اثر تصادف، بیماری قلبی و سکته مغزی و همچنین مرگ طبیعی جان خود را از دست داده‌اند.

محمدی‌فر درباره پرداخت بیمه به فوت شدگان تصریح کرد: مبلغ بیمه به تمامی افرادی که فوت‌، مصدوم و یا بیمار شده‌اند تعلق می‌گیرد. افرادی که بیمار شده‌اند اگر به مراکز درمانی مراجعه کنند نمایندگان بیمه در آنجا حضور دارند و تمامی خدماتی که دریافت می‌کنند از طریق بیمه پرداخت می‌شود و بیمار هیچ هزینه‌ای در عراق پرداخت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه پیکر اغلب جان باختگان در عراق به ایران برگردانده شده‌ است، ادامه داد: بیمه مصدومان حوادث ترافیکی نیز شامل بیمه حوادث است و از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۲۶۰ میلیون تومان به حادثه دیدگان پرداخت می‌شود. همچنین به افرادی که به صورت طبیعی فوت شده‌اند نیز ۴۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند. علاوه بر آن بیمه موظف است اجساد متوفیان را از عراق تا زادگاهشان منتقل کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر بیش از ۳ میلیون نفر به عراق سفر کرده‌اند، گفت: براساس گزارشات دریافتی بیماری‌هایی مانند آنفولانزا و بیماری‌های گوارشی مانند اسهال نیز مشاهده شده است البته شیوع بالایی ندارد و همانطور که گفتم افراد زیادی به این بیماری‌ها مبتلا نشده‌اند.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان