arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸

پمپئو: با نتانیاهو درباره مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران گفتگو کردم

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که در سفرش به فلسطین اشغالی، با نتانیاهو درباره مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران گفت‌وگو کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که در سفرش به فلسطین اشغالی، با نتانیاهو درباره مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران گفت‌وگو کرده است.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در پیامی توئیتری از دیدار و گفت‌وگوی خود با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره نفوذ منطقه‌ای ایران خبر داد.

پمپئو که در فلسطین اشغالی به سر می‌برد، در پیام خود نوشت: نتانیاهو و من دیداری پرثمر درباره تلاش‌ها برای مقابله با نفوذ ایران و همچنین تحولات منطقه‌ای و دیگر مسائل مربوط به امنیت اسرائیل داشتیم.

سفر پمپئو به فلسطین اشغالی در حالی است که آمریکا نظامیان خود را به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از شمال شرق سوریه خارج کرده است.

همزمان با خروج نیروهای آمریکایی، ترکیه از چهارشنبه هفته گذشته عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال شرق سوریه آغاز کرده که به ادعای آنکارا هدف آن مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ) است.

پمپئو به همراه مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در ترکیه با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری و دیگر مقام‌های این کشور دیدار کردند که به توافقی برای ترک موقت مخاصمه در شمال شرق سوریه منجر شد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان