arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸

مهناز افشار: از صاحبان برخی فیلم‌ها شنیدم که ممنوع‌الفعالیتم

مهناز افشار نمی‌داند در ایران ممنوع‌الفعالیت است یا نه اما می‌گوید با اینکه رسما چیزی در این باره به او اعلام نشده از برخی صاحبان فیلم‌ها شنیده که ممنوع‌الفعالیت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مهناز افشار نمی‌داند در ایران ممنوع‌الفعالیت است یا نه اما می‌گوید با اینکه رسما چیزی در این باره به او اعلام نشده از برخی صاحبان فیلم‌ها شنیده که ممنوع‌الفعالیت است.

در حالی که فریدون جیرانی در بیمارستان بستری است، فیلم‌ جدیدش در اروپا روی پرده می‌رود. در فیلم «آشفته‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی مهناز افشار کنار بهرام رادان جلوی دوربین مسعود سلامی رفت.

این فیلم با بازی مهناز افشار که در سی‌وهفتمین دوره جشنواره فجر برای نخستین بار روی پرده رفت، هنوز در ایران اکران نشده است. «آشفته‌گی» پیش از اکران در ایران در سینماهای اروپا روی پرده می‌رود. در اکران اروپایی فیلم مهناز افشار به نمایندگی از دیگر عوامل این اثر سینمایی حضور دارد.

افشار درباره مسائل گوناگونی از جمله شایعاتی که درباره ممنوع‌الفعالیتی‌اش وجود دارد، اظهارنظر کرده است. 

شما تنها نماینده ایران در اکران فیلم «آشفته گی»در اکران اروپا هستید در ابتدا حس خودتون را در ارتباط با فیلم بیان کنید؟ 
به عقیده من این فیلم برای اتمسفر جشنواره نبود، اما با این حال خیلی ها این اثر را دوست داشتند. خودم‌ عاشقانه «آشفته‌گی» را دوست دارم و معتقدم در این نوع سینما، فریدون جیرانی رقیب ندارد. این دو فیلم اخیرش برای من جذابیت بسیار زیادی داشت.

به هر حال فیلم قبل از اکران در ایران برای اولین بار در اروپا به نمایش درمی آید آیا از بازتاب این اتفاق اطلاعاتی دارید؟ 
این اتفاق برای ایرانیان خارج از کشور خیلی جالب است که برای اولین بار قرار است فیلمی را ببینند که هنوز در ایران اکران نشده است.چون همیشه باید منتظر باشند تا اکران فیلم در ایران تمام شود بعد در خارج از کشور به نمایش درآید. خوشحالم این اتفاق با فیلمی از فریدون جیرانی شروع شد. و چون این امکان فراهم نشد تا همکاران دیگرم در این نمایش ها باشند من تنها نماینده فیلم هستم. من پیغام هایی در صفحه خودم از مردم می گیرم و می بینم همه منتظر و مشتاق هستند. من هم در سه اکران عمومی همراه آنها هستم و با همه وجودم در اختیار فیلم خواهم بود.

بله متاسفانه آقای جیرانی به دلیل کسالتی که برایشان پیش آمد نتونستند در این سفر حضور پیدا کنند.
من درباره شخصیت فریدون جیرانی و سینمایش هم تعصب دارم هم احترام ویژه‌ای قائل هستم. از روزی که خبر بیماری ایشان را شنیدم خیلی ناراحت هستم و واقعا فقط دعا می کنم و از خدا می خواهم زود بهبودی حاصل شود. شکل سینمای جیرانی باعث شد من به سینما علاقه‌مند شوم. اتفاقاتی که در مسیر من در سینما افتاد با «سالاد فصل» شکل گرفت. شخصیت، کاراکتر، دانش، سواد و انسان بودن ایشان باعث می شود همیشه نسبت به او حس خوبی داشته باشم. این کسالت او خیلی من را ناراحت کرد. متاسفم در اکران اروپا نیستند به هر حال صاحب فیلم فریدون جیرانی است و جای ایشان حتما خیلی خالی است. ولی مطمئنم مردم با فیلم حال خیلی خوبی خواهند داشت.

مدتی است از سینمای ایران دور هستید و تا کنون بدون حضور شما دو فیلم اکران شده و دو فیلم دیگر هم در نوبت اکران دارید. آیا در این مدت که خارج از کشور هستید پیشنها بازی در فیلم هایی از سینمایی ایران داشتید یا بحث ممنوع الفعالیتی شما مطرح هست؟
پیشنهادهای زیادی در سینما و تئاتر داشتم. آماده بودم که برگردم چون اینجا هم مشغول درس خواندن هستم. به هر حال این اولین سفر طولانی من نیست. اما از دوستانی که صاحبان این فیلم ها بودند شنیدم که من در ایران ممنوع الفعالیت هستم. راستش خودم هم نمی دانم  چقدر این خبر درست است. به من اعلام نشده است. سینما بخشی از زندگی من است. قطعا اگر با فیلم، فیلمنامه و تیمی که دوست دارم مواجه شوم کار خواهم کرد. 

چه پیش بینی از اکران «آشفته گی» دارید؟
اول از همه امیدوارم جیرانی خیلی زود بهبود یابد. ایشان دیگر متعلق به خودشان نیست متعلق به خیلی از آدم هایی است که او را خیلی دوست دارند. برای اکران «آشفته گی» در ایران و خارج از کشور آرزوی موفقیت می کنم. می دانم افرادی که سینما را با این جنس داستان پردازی، قصه پردازی و نگاه متفاوت دوست دارند با این فیلم ارتباط برقرار می کنند.

نظرات بینندگان