arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸

حمله تعدادی دانشجو به اقامتگاه سفیر آمریکا در سئول / ۱۷ دانشجو از دیوار اقامتگاه سفیر بالا رفتند / ۱۹ نفر بازداشت شدند

اقامتگاه سفیر آمریکا در سئول ازسوی شماری دانشجو معترض به سیاست‌های واشنگتن در قبال نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره مورد حمله قرار گرفت. دانشجویان در اقامتگاه سفیر آمریکا به درخواست واشنگتن برای افزایش سهم کره جنوبی از تامین هزینه حضور 28 هزار و 500 نیروی آمریکایی در این کشور، اعتراض کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اقامتگاه سفیر آمریکا در سئول ازسوی شماری دانشجو معترض به سیاست‌های واشنگتن در قبال نیروهای آمریکایی در شبه جزیره کره مورد حمله قرار گرفت.

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد دولت کره جنوبی روز جمعه پس از حمله تعدادی دانشجو به اقامتگاه سفیر آمریکا، تدابیر امنیتی در اطراف این محل و سفارت آمریکا در سئول را تشدید کرد.

براساس این گزارش، 17 دانشجوی عضو یک گروه مدنی از دیوار اقامتگاه «هری هریس» سفیر آمریکا در کره جنوبی بالا رفتند و وارد محوطه آن شدند.

این دانشجویان در اقامتگاه سفیر آمریکا به درخواست واشنگتن برای افزایش سهم کره جنوبی از تامین هزینه حضور 28 هزار و 500 نیروی آمریکایی در این کشور، اعتراض کردند.

پلیس این 17 دانشجو و 2 نفر دیگر را که به آنان کمک کرده بودند، بازداشت کرد.

این حمله در حالی صورت می‌گیرد که سئول و واشنگتن قرار است هفته آینده دور جدیدی از مذاکرات خود را درباره میزان افزایش سهم کره جنوبی از هزینه نیروهای آمریکایی برگزار کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان