arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸

۲میلیون و ۱۰۰هزار زائر به کشور بازگشتند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: تاکنون از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زائر ایرانی که به عتبات عالیات مشرف شده‌اند حدود ۲ میلیون ۱۰۰ هزار نفر به میهن بازگشته اند و یک میلیون نفر از هموطنان ما در حال حاضر در کشور عراق به سر می‌برند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه بازدید از مرز بین المللی شلمچه در جمع خبرنگاران با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و آرزوی قبولی عزاداری عزاداران حسینی با بیان این که همکاران ما در نیروی انتظامی شبانه روز در حال خدمت به مردم هستند، اظهار داشت: خواسته ما از مردم این است که در بازگشت از زیارت عتبات کمی حوصله به خرج دهند زیرا زیرساخت های مرزی ظرفیت این تعداد عظیم زائران را ندارد و ممکن است کمی با مشکل مواجه شوند گرچه همه در تلاشند تا به نوعی روند کار را تسهیل دهند.

بازگشت حدود ۲میلیون و ۱۰۰هزار زائر به کشور

وی افزود: خوشبختانه، روند تردد زائران روان است و هیچ گونه مشکل خاصی در این زمینه نداشته‌ایم و از چهار روز گذشته موج بازگشت شدت بیشتری گرفته است؛ به طوری که تاکنون از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر زائر ایرانی در حدود ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر به میهن بازگشته‌اند و یک میلیون نفر از هموطنان ما در حال حاضر در کشور عراق حضور دارند.

فرمانده ناجا ادامه داد: از اول ماه صفر تاکنون ۷۵۰ هزار نفر از مرز شلمچه به عتبات عالیات مشرف شده اند که از این تعداد تاکنون ۴۵۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.

اشتری با بیان این که همواره تلاش ما این است تا سریع‌ترین خدمات را به مردم ارائه دهیم تا کمترین مشکلات را داشته باشند، اضافه کرد: در حال حاضر تنها خواسته ما از مردم این است که برای بازگشت به شهرهای خود عجله نکنند؛ چرا که ممکن است خستگی برای آنها حوادث ناگواری را در رانندگی رقم بزند.

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی پلیس، وی با بیان این که خوشبختانه تاکنون هیچ مشکل خاص امنیتی تا این لحظه نداشته‌ایم، اضافه کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی تا ورود آخرین زائر به کشور در خدمت مردم خواهند بود و تا عادی شدن شرایط به حالت قبل از اربعین در مرزها و در پایانه‌ها آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

فرمانده نیروی انتظامی در پایان تشکر ویژه‌ای از مردم عراق و مسئولان این کشور و همچنین از مردم استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه که هر کدام به نوعی مشکلاتی از جمله زلزله و سیل را پشت سر گذاشته‌اند، داشت و گفت: از همه مسئولان نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج و تک تک کارکنان نیروی انتظامی که به مدت یک ماه در راستای تامین امنیت و تسهیل تردد زائران تلاش کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم.

نظرات بینندگان