arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۹۰۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۸

درخواست برای برکناری پیمانکار در پی مسمومیت غذایی دانشجویان

نایب دبیر شوای صنفی دانشگاه علم و صنعت با بیان برخی جزئیات درباره ماجرای مسمومیت غذایی تعدادی از دانشجویان این دانشگاه، از مسئولان دانشگاه خواست تا روز دوشنبه درباره مطالبات دانشجویان و برخی ابهامات موجود در این ماجرا، تصمیم بگیرند و توضیح دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، حامد کلانتری، نایب دبیر شوای صنفی دانشگاه علم و صنعت درباره ماجرای مسمومیت جمعی از دانشجویان این دانشگاه که هفته گذشته بر اثر مصرف غذای سلف دانشگاه رخ داده بود، گفت: تا کنون قدم واضحی از سوی مسئولان برداشته نشده است.

وی با اشاره به اینکه فرایند «عزل پیمانکار» به عنوان «مطالبه اصلی دانشجویان» زمان‌بر است، تأکید کرد:‌ دانشجویان نیازمند این هستند که تصمیم مسئولان را در این رابطه بدانند و در این خصوص برای پاسخگویی مسئولان دانشگاه مدت زمانی را در نظر گرفته و اینگونه اعلام کرده‌اند که در صورت عدم دریافت پاسخی از سوی مسئولان دانشگاه در روز سه‌شنبه 30 مهر دست به تحصن خواهند زد .

نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه در شب مسمومیت دانشجویان، برخی از حراست خوابگاه دختران مانع از خروج آن‌ها از خوابگاه برای درمان شده اند، گفت: بابت این موضوع نیز دانشجویان خواهان برکناری "سرپرست خوابگاه" یا مسئولی هستند که احتمالا این دستور را صادر کرده است.

نایب دبیر شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت همچنین به سابقه مسمومیت غذایی دانشجویان در سه ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در همان زمان نیز مطالبه دانشجویان عوض شدن پیمانکار بود و با وجود اذعان برخی مسئولان دانشگاه و«نامناسب دانستن پیمانکار» این اتفاق نیفتاد؛ بنابراین مطالبه دیگر دانشجویان شفاف شدن قرارداد سلف دانشگاه است.

وی با بیان اینکه بعد از عزل پیمانکار کنونی مناقصه سلف دانشگاه باید به صورت شفاف برگزار شود، با اشاره به اینکه « از حدود هفت ماه گذشته که دکتر قائمی، به عنوان معاون دانشجویی دانشگاه روی کار آمد، تا روز چهارشنبه مدیر امور دانشجویان نداشته‌ایم » افزود: بنابراین کسی که باید مسئول خرید مواد اولیه سلف دانشگاه از قبیل گوشت و مرغ و ... باشد، وجود نداشته است.

نایب رئیس شورای صنفی دانشگاه علم و صنعت همچنین از وجود برخی ابهامات در اعلام زمان انتصاب مدیر امور دانشجویان سخن گفت و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

کلانتری با تأکید بر آنکه در چنین اوضاعی مشخص نیست مسئول اتفاقات پیش آمده چه کسی است؟ مدعی شد: پیمانکار سلف نیز با وجود آنکه پنج سال است سر کار آمده، قرارداد رسمی نداشته و به صورت آزمایشی فعالیت می‌کند و طی سال‌های گذشته، هر سال (یا هر دو سال یک بار) برنده مناقصه بوده‌ است.

وی در پایان گفت: « با توجه به مسائلی که از آن‌ها مطلع شده‌ایم و اظهارات ضد و نقیض مسئولان دانشگاه که نوعی توهین به دانشجویان تلقی می‌شود، خواستار تعیین نتیجه نهایی قضایا تا ضرب‌الاجل روز دوشنبه و عذرخواهی مسئولان هستیم.»

نظرات بینندگان