arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۸ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸

برایان هوک: راهبرد ما در قبال ایران تغییر نکرده؛ «فشار حداکثری» تشدید می‌شود / بغداد مانع سوءاستفاده ایران از ناآرامی های عراق شود

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای بامداد شنبه تأکید کرد که راهبرد واشنگتن در قبال ایران تغییر نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برایان هوک: راهبرد ما در قبال ایران تغییر نکرده / «فشار حداکثری» تشدید می‌شود

«برایان هوک» رئیس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا جمعه شب در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره قطر گفت که راهبرد فشار حداکثری ما علیه ایران تغییر نکرده است.

به گزارش الجزیره، هوک افزود: کارزار فشار حداکثری علیه ایران ادامه می یابد و شدیدتر خواهد شد.

وی گفت: هیچ تغییری در راهبرد ما در خصوص ایران صورت نگرفته و این موضوع کاملا جدای از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد سوریه است.

این مقام دولت آمریکا در ادامه تلاش های دولت متبوعش برای تفرقه افکنی در عراق، از بغداد خواست تا مانع از آنچه که او سوء استفاده ایران از ناآرامی های اخیر در این کشور خوانده، شوند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که مقام های آمریکایی از روابط اقتصادی میان بغداد و تهران خشمگین هستند و برخی منابع پیش تر از دست داشتن دولت آمریکا در ناآرامی های اخیر عراق خبر داده بودند.

بغداد و سپس بسیاری از استان های جنوبی و مرکزی عراق از سه شنبه ۹ مهرماه به مدت چند روز صحنه اعتراضات بعضا همراه با درگیری، تخریب و خونریزی بود که بر اساس آمار رسمی طی آن ۱۱۰ نفر از تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی کشته و ۶ هزار تن نیز زخمی شده اند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان