arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸

اسکای نیوز: معترضان شب گذشته بخشی از ساختمان مجلس شورای دولتی لبنان را آتش زدند

اسکای نیوز اعلام کرد: معترضان دیشب بخشی از ساختمان مجلس شورای دولتی لبنان را در بیروت آتش زدند. همچنین میشل عون رئیس‌جمهور لبنان در دیدار گروهی از معترضان گفت: تمام تلاش خود را برای اصلاحات ضروری، مقابله با فساد و حل مشکلات به کار می‌گیریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سازمان ملل متحد تمام طرف های لبنانی را به خودداری از هرگونه اقدامی که موجب افزایش تنش و خشونت در این کشور شود، فرا خواند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان، "استفان دوجاریک" سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری روز جمعه خود با اشاره به تحولات در لبنان افزود: سازمان ملل به منظور کمک به رویارویی با چالش های لبنان از جمله وضع اقتصادی این کشور، با دولت لبنان و شرکای بین المللی در تماس است.

این در حالی است که با نزدیک شدن به نیمه شب، ناآرامی ها همچنان در مناطق مختلف بیروت ادامه دارد و هنوز بسیاری از راه های ارتباطی پایتخت مسدود است.

در ادامه این ناآرامی ها، نیروهای امنیتی به منظور پراکنده ساختن تظاهرکنندگانی که همچنان در میدان الشهداء در نزدیکی مسجد محمد الامین در بیروت تجمع کرده اند، از گاز اشک آور استفاده کردند.

فرار و گریز تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی

در حالی که در برخی مناطق بیروت تظاهرکنندگان به سنگ پرانی به سمت نیروهای امنیتی اقدام کرده اند، نیروهای امنیتی نیز برای پراکنده کردن آنان به استفاده از گازهای اشک آور متوسل شده اند.

هزاران لبنانی شامگاه پنجشنبه در اعتراض به اوضاع اقتصادی و اعمال مالیات های جدید در خیابان های بیروت دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات، روز جمعه نیز در سایر شهرها از جمله طرابلس در شمال، صور و نبطیه در جنوب و بعلبک در شرق جریان دارد.

حجم بدهی های لبنان حدود ۸۰ میلیارد دلار اعلام شده که برای این کشور کوچک و کم جمعیت، رقم بسیار بالایی است.

روزنامه «الجمهوریه» لبنان نیز نوشت: «یوسف الحسن» جوان لبنانی نخستین کشته ناآرامی‌ها و اعتراضاتی است که از شامگاه پنجشنبه در لبنان آغاز شده است. وی در تظاهراتی که در شهر طرابلس در شمال کشور برگزار شد، بر اثر اصابت گلوله زخمی شد و به علت شدت جراحات درگذشت.

به نوشته الجمهوریه، تیراندازی یکی از همراهان «مصباح الاحدب» نماینده پیشین مجلس نمایندگان لبنان به زخمی و کشته شدن یوسف الحسن منجر شد.

"الاحدب" از مخالفان محور مقاومت در لبنان است.

خبرگزاری لبنان نیز پیش‌تر اعلام کرده بود؛ در تیراندازی مزبور پنج نفر زخمی شده اند.

آتش زدن ساختمان مجلس شورای دولتی لبنان

اسکای نیوز اعلام کرد: معترضان دیشب بخشی از ساختمان مجلس شورای دولتی لبنان را در بیروت آتش زدند.

همچنین میشل عون رئیس‌جمهور لبنان در دیدار گروهی از معترضان گفت: تمام تلاش خود را برای اصلاحات ضروری، مقابله با فساد و حل مشکلات به کار می‌گیریم.

برقراری آرامش در بیروت پس از اعتراضات دو روز اخیر

خبرگزاری رسمی لبنان اعلام کرد، پس از دو روز تظاهرات در پایتخت این کشور که با درگیری با نیروهای امنیتی همراه بود، در حال حاضر وضعیت در بیشتر خیابان‌های بیروت به حالت عادی بازگشته است.

نظرات بینندگان