arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸

وزیر دفاع آمریکا: نیروهای آمریکایی به ایجاد منطقه امن در سوریه کمک نمی‌کنند

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد، هیچ سرباز آمریکایی‌ای در ایجاد "منطقه امن" در شمال سوریه مشارکت نخواهد داشت و آمریکا به "خروج از شمال سوریه ادامه می‌دهد".
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد، هیچ سرباز آمریکایی‌ای در ایجاد "منطقه امن" در شمال سوریه مشارکت نخواهد داشت و آمریکا به "خروج از شمال سوریه ادامه می‌دهد".

به گزارش ایسنا، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا به خبرنگاران گفت: هیچ یک از نیروهای زمینی آمریکا در ایجاد منطقه امن مشارکت نخواهد کرد. با این حال هم با ترکیه و هم با نیروهای دموکراتیک سوریه ارتباط خود را حفظ خواهیم کرد.

اسپر طی روزهای پیش‌رو به خاورمیانه و بروکسل سفر خواهد کرد تا درباره مسائلی همچون آینده مبارزه با کمپین داعش گفتگو کند.

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد، با همتای ترکیه‌ای خود گفتگو کرده و تاکید کرده است که آنکارا باید به توافق آتش‌بس پایبند باشد و از امنیت مردم در مناطق تحت کنترل نیروهای ترکیه اطمینان حاصل کند.

او در این باره گفت: حفاظت از اقلیت‌های دینی و قومی در این منطقه همچنان مورد تمرکز دولت (آمریکا) است. این آتش‌بس اقدامی لازم در حفاظت از جوامع آسیب‌پذیر به شمار می‌رود.

وی افزود، مسئولیت ترکیه را برای حفظ امنیت زندانیان داعش در مناطق تحت تاثیر حملات ترکیه به وزیر دفاع این کشور یادآور شده است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا که خواسته نامش فاش نشود، اظهار کرد، آمریکا به نظارت هوایی در شمال سوریه ادامه خواهد داد تا زندان‌هایی را که شبه‌نظامیان داعش در آن‌ها بازداشت هستند، تحت نظر داشته باشد.

نظرات بینندگان