arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸

حمله نیروهای ژنرال خلیفه حفتر به تاسیسات دفاعی ترکیه

نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به رهبری ژنرال خلیفه حفتر روز شنبه مدعی شدند که به تاسیسات پدافند هوایی ترکیه در شهر مصراته حمله و آن را نابود کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» به رهبری ژنرال خلیفه حفتر روز شنبه مدعی شدند که به تاسیسات پدافند هوایی ترکیه در شهر مصراته حمله و آن را نابود کردند.

به گزارش شبکه خبری «روسیا الیوم»، احمد المسماری سخنگوی «ارتش ملی لیبی» با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در فیسبوک نوشت که جنگنده‌ های این نیروها چندین تاسیسات ذخیره تجهیزات پدافند هوایی در شهر مصراته را هدف قرار دادند که شبه‌ نظامیان و گروه‌ های تروریستی از آنها برای ذخیره تجهیزات و تسلیحات دفاع هوایی ترکیه استفاده می‌ کردند.

وی افزود: تاسیسات پدافند هوایی ترکیه در شهر مصراته ۲۰۰ کیلومتری شرق طرابلس پایتخت در اثر این حمله نابود شد.

به گفته المسماری، به دنبال این حمله، انفجارهای شدیدی در نتیجه تخریب و آتش گرفتن موشک و مهمات ذخیره شده در این تاسیسات به وجود آمد.

از سوی دیگر، نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از بمباران شهر مصراته توسط جنگنده‌های خلیفه حفتر و سرنگونی یک فروند پهپاد این نیروها خبر دادند.

در حساب کاربری عملیات «برکان الغضب» (آتشفشان خروشان) وابسته به نیروهای دولت وفاق ملی در غرب لیبی در صفحه فیسبوک، تصاویر و ویدئوهایی از لاشه هواپیمای آتش گرفته منتشر کرده است.

اوضاع لیبی از ۱۵ فروردین ماه امسال همزمان با دستور ژنرال حفتر از نزدیکان "معمر القذافی" دیکتاتور پیشین این کشور برای حمله به طرابلس متشنج شده است.

لیبی از زمان سرنگونی "قذافی" در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده است.

نظامیان طرفدار حفتر (مورد حمایت امارات، مصر و فرانسه) بر شرق این کشور مسلط هستند و دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج کنترل غرب لیبی را در دست دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان