arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸

افزایش ۳۰ درصدی مصرف سوخت در مسیرهای منتهی به مهران

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: مصرف سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت در مسیرهای منتهی به مرز مهران ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ایلام گفت: مصرف سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت در مسیرهای منتهی به مرز مهران ۳۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

علی‌اصغر چاغروندی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به حجم زیاد تردد خودروهای سبک و سنگین در مسیرهای مواصلاتی استان ایلام منتهی به مرز مهران مقدار مصرف سوخت وسایل نقلیه امسال بیشتر از سال گذشته بوده است.

وی یادآور شد: هم اکنون هیچ‌گونه مشکلی در جایگاه‌های سوخت استان ایلام در مسیر تردد زائران وجود ندارد و تمهیدات لازم برای تامین سوخت مورد نیاز ماشین‌های سبک و سنگین از قبل اندیشیده شده است تا خودروها مشکلی در زمینه سوخت نداشته باشند.

چاغروندی یادآور شد: سوخت‌رسانی در جایگاه‌های سوخت به وسایل نقلیه سبک و سنگین بدون وقفه ادامه دارد و هیچ جایگاه سوختی از مدار فعالیت خارج نشده و میزان ذخایر این جایگاه‌ها به اندازه کافی تامین شده است.

وی به آتش‌سوزی یک فقره دستگاه خودرو سواری در جایگاه سوخت بخش صالح آباد از توابع مهران اشاره کرد و افزود: این خودرو سمند به علت نقص فنی داخلی دچار آتش‌سوزی شد.

وی اضافه کرد: آتش‌سوزی این خودرو باعث شد برخی از سیستم‌های این جایگاه دچار آسیب‌دیدگی شده و در نتیجه فرآیند خدمات‌رسانی عرضه سوخت در این جایگاه مختل شد.

چاغروندی تاکید کرد: این جایگاه در مسیر زائران اربعین قرار ندارد و خللی در روند سوخت‌رسانی زائران ایجاد نمی‌کند و جایگاه‌های سوخت واقع در مسیر اصلی مهران همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی گفت: یک تیم فنی و کارشناسی در محل این جایگاه مشغول بررسی وضعیت سیستم‌های آسیب دیده و تلاش برای راه‌اندازی مجدد این نازل هستند.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

نظرات بینندگان