arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۳ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸

تظاهرات ضدآمریکایی این بار در کره جنوبی/شعار دانشجویان: کار آمریکا کشتار، تجاوز و مسموم کردن کشور ما است

گروهی از دانشجویان کره جنوبی روز شنبه بعد از ورود به محل اقامت سفیر آمریکا در سئول دستگیر و بازداشت شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش فارس،گروهی از دانشجویان کره جنوبی روز شنبه بعد از ورود به محل اقامت سفیر آمریکا در سئول دستگیر و بازداشت شده‌اند.

شبکه خبری بلومبرگ گزارش داده اقدام دانشجویان برای اعتراض به سیاست‌های «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بوده که از کره جنوبی خواسته هزینه‌های بیشتری بابت حمایت نظامی آمریکا پرداخت کند.

«سی‌بی‌اس» نوشته دانشجویان با استفاده از نرده‌بان از دیوار محل اقامت سفیر بالا رفته‌اند. آنها پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها شعارهای ضد آمریکایی نوشته شده بود و از «هری هریس»، سفیر آمریکا می‌خواست «این کشور را ترک کنند.»

یک دانشجو فریاد می‌زد: «کاری که آمریکا انجام داده کشتار، تجاوز و مسموم کردن کشور ما بوده. آنها زندگی مردم ما را تهدید می‌کنند.»

طبق نوشته سی‌بی‌اس دولت آمریکا هزینه‌های دفاعی مربوط به ۲۸۵۰۰ نیروی آمریکایی مستقر در کره جنوبی را به شدت افزایش داده است. در ماه فوریه، کره جنوبی با پرداخت ۸۸۰ میلیون دلار برای حضور این نیروها در کشور موافقت کرد که معادل ۸.۲ درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۸ بود. آمریکا و کره جنوبی قرار است هفته آینده دور جدیدی از مذاکرات را در این خصوص برگزار کنند.

پلیس کره جنوبی شنبه اعلام کرده تمامی ۱۹ دانشجویی که وارد منزل سفیر شده‌اند بازداشت شده‌اند.

نظرات بینندگان