arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۰ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰

روسیه پول ایران را برگرداند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفير ايران در مسکو درباره اجرايي شدن تحريم نفت ايران به گونه‌اي كه آمريكا خواستار آن است، ابراز ترديد كرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، محمود رضا سجادي سفير ايران در مسکو، گزارش داد: ايران ترديد دارد كه کشورهاي غربي نفت ايران را تحريم كنند.

وي در يک نشست خبري در مسکو گفت: فکر نمي‌کنم آن تحريم نفتي که آمريکايي‌ها به آن اميدوارند، عملي شود.

وي افزود: ما مشتريان سنتي خود براي فروش نفت را خواهيم داشت.

سفير ايران در مسکو گفت: کشورهايي مانند چين حتي تحت فشار آمريکا نيز از خريد نفت ايران دست برنخواهند داشت.

سفير ايران در مسکو هم‌چنين درباره احتمال حمله نظامي به ايران گفت: آن‌هايي که مي‌خواهند به ايران حمله کنند بايد عواقب آن را سبک و سنگين کنند.

وي تاكيد كرد: اقدامات غيردوستانه برخي کشورها تحت نفوذ آمريکا براي اين کشورها پيامدهايي منفي خواهد داشت.

وي اظهار كرد: اگر اين کشورها از آمريکا پيروي کنند، تاوان آن را پس خواهند داد و آمريکايي‌ها به هيچ وجه نخواهند توانست به آن‌ها کمک کنند.

سجادي هم‌چنين ترور مصطفي احمدي روشن، دانشمند هسته‌يي ايران در تهران را محكوم كرد و گفت: واقعا غيرقابل توجيه است که جواني که در ابتداي زندگي است، معصومانه و مظلومانه به قتل برسد. فکر مي‌کنم همه ما بايد اين عمل غيرانساني را محکوم کرده و اجازه ندهيم جهان شاهد چنين بازي‌هاي زشتي باشد.

اين ديپلمات ايراني با ذكر اين‌كه «اين رويداد داراي بازتاب گسترده‌اي در جامعه ايران بود» افزود: پس از قتل اين جوان صد‌ها دانشجوي رشته‌هاي مهندسي و ديگر حوزه‌ها در خواست کردند رشته‌هاي‌شان را به سمت انرژي هسته‌يي تغيير دهند.

وي خاطرنشان کرد: اين پيامي براي دنيا بود که ملت ايران و جوانان ايران زير بار تهديد و زير بار زور نمي‌روند.

سفير ايران در روسيه در بخش ديگري از سخنانش درباره قرارداد فروش سيستم‌هاي اس ـ 300 به ايران گفت كه روسيه پيش پرداخت و سود پيش پرداخت را به خاطر تحويل ندادن اين سيستم‌ها به ايران برگرداند.

وي گفت: اين قرارداد به همراه پيش پرداخت و سود پيش پرداخت به ايران برگردانده شد اما ما همکاري‌هاي ديگري نيز با روسيه داريم و تازماني که روسيه علاقمند باشد اين همکاري‌ها ادامه پيدا خواهد کرد.

قرارداد تحويل سيستم‌هاي "اس ـ300 " در اواخر سال 2007 امضا شد و قرار بود روسيه سيستم‌هاي موشکي پدافند هوايي به ارزش حدود 800 ميليون دلار را به ايران تحويل دهد. اما

دميتري مدودف، رييس‌جمهور روسيه در تاريخ 22 سپتامبر(31 شهريور) با صدور فرماني تحويل سيستم‌هاي اس ـ300 ، تسليحات زرهي و هواپيما، هليكوپتر و ناوهاي جنگي به ايران را ممنوع کرد. فرمان مدودف روسيه به دنبال تدابير مربوط به اجراي قطعنامه 1929 شوراي امنيت سازمان ملل صادر شد.

در عين حال سرگئي چميزوف، رييس شركت «روس تخنولوگي» در اين‌باره به خبرنگاران گفت كه روسيه به‌خاطر تحويل ندادن «اس ـ300 » پيش پرداخت را به ايران بازگرداند اما هيچ‌گونه جريمه‌اي پرداخت نکرد.

وي افزود: پيش پرداخت ايران به توليدکننده برگردانده شد چون اين سيستم‌ها در راستاي قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل تحويل نشده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
بــــابــــایـــــی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
1
28
درتمام شئون زندگی هر گاه رقیب رادست کم بگیری حتما قافیه را خواهی باخت،درخصوص تحریم نفت هم نباید غربی هارادست کم گرفت ویا انهارا احمق فرض کرد،گویا آقای سفیر اصولا خوش بین هستند.دنیا بازار مکاره ای است که همه دران در حال دادوستد هستند،پس در این بازار هر خریدوفروشی ممکن است،حتی جان انسانها !
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
1
21
چيت كه چيز ديگه اي گفته اين آقايابي خبره يا داره عوام الناس را ... فرض ميكنه
نظرات بینندگان