arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

دانش آموزان یک مدرسه از دست بوکوحرام نجات یافتند

روزنامه "دیلی پست" نیجریه روز یکشنبه گزارش دادکه پلیس این کشور موفق شد در یک عملیات جدید 150 دانش آموزش را از یک مدرسه اصلاحات دینی در شمال این کشور که تحت شکنجه های مختلف قرار داشتند آزاد کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه "دیلی پست" نیجریه روز یکشنبه گزارش دادکه پلیس این کشور موفق شد در یک عملیات جدید 150 دانش آموزش را از یک مدرسه اصلاحات دینی در شمال این کشور که تحت شکنجه های مختلف قرار داشتند آزاد کند.

"نصیر الروفای" فرماندار ایالت کادونا در شمال نیجریه گفت که بعد از آنکه تحقیقات از وضعیت یک مدرسه شبانه روزی دینی در شهر "ریگاسا"ی این ایالت ثابت کرد که دانش آموزان این مدرسه در معرض آسیب های اجتماعی بسیار شدید از جمله تعرض جنسی قرار دارند، دستور حمله به آن را صادر و بیش از 150 دانش آموز را آزاد کرد.

وی این اقدم را چهارمین مورد از حمله به مدارس دینی این کشور طی یک ماه اخیر توصیف کرد و گفت که پلیس نیجریه موفق شده است در این ماه بیش از هزار دانش آموز را که در برخی مدارس دینی شمال این کشور در وضعیت بسیار ناگوار امنیت اجتماعی به سر می بردند، آزاد کند.

الروفای از نگهداری قربانیان آزاد شده در یک اردوگاه خبر داد و گفت صاحب این مدرسه همان فردی است که در هفته جاری به مدرسه دیگر او در ایالت همجوار "کاتسینا" نیز به همین دلیل خاص حمله شده بود و تعدادی دیگر از دانش آموزان آن نیز آزاد شده بودند.

وی 22 تن از دانش آموزان آزاد شده از مدرسه جدید را دخترانی معرفی کرد که به همراه پسر ها علاوه بر آنکه به بهانه آموزش های دینی تحت تعرض های جنسی قرار می گرفتند، در عین حال با زنجیر شدن به دیوار و بسیاری روش های خشونت بار دیگر تحت شکنجه های روحی نیز قرار می گرفتند.

براساس این گزارش، "محمد بوهاری" رئیس جمهوری نیجریه که متولد کاتسینا است در خردادماه امسال قول داده بود که قصد دارد هر چه سریعتر برخی مدارس دینی افراط گرایانه موسوم به "الماجیری" را در شمال این کشور تعطیل کند که البته تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

با این وجود، دفتر ریاست جمهوری نیجریه دیروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که هیچ دولت دموکراتیک و پاسخگویی نمی تواند وجود اتاق های شکنجه و سوء استفاده فیزیکی از افراد را تحت عنوان توانبخشی قربانیان تحمل کند.

دوشنبه هفته گذشته نیز پلیس این کشور اعلام کرد ۶۷ نفر از اعضای یک مرکز یا مدرسه اسلامی متعلق به افراط گرایان در شمال نیجریه را که از سوی مسئولان این مرکز به زنجیر کشیده شده بودند و در شرایط سختی بسر می بردند آزاد کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از پلیس نوشت: صدها نفر از اسرای این مرکز پیش از ورود پلیس به این ماجرا از این مرکز گریخته بودند. حدود ۳۰۰ مرد و پسر جوان در این موسسه در کاتسینا، با رفتارهای غیر انسانی مواجه بودند.

براساس گزارش ها، معلمان در این مراکز مردان و پسران از سن ۷ تا ۴۰ سال را کتک می زدند یا آنها را می کشتند و در عین حال بسیاری از آنها را تحت آزارهای جنسی قرار می دادند و حتی همه پول و غذای آنها را می گرفتند.

در شمال نیجریه مدارس شبانه روزی دینی با عنوان "المجیری" فعالیت دارند و براساس گزارش یک سازمان محلی حدود ۱۰ میلیون کودک به این مدارس می روند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان