arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰

بانک تجارت تحریم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: وزارت خزانه‌داری آمریکا در اقدامی پس از تصویب تحریم‌هایی علیه بانک مرکزی ایران، تحریم‌هایی را علیه بانک تجارت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، درست ساعاتی پس از تصویب تحریم‌هایی علیه صادرات نفت ایران توسط اتحادیه اروپا، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه بانک "تجارت" ایران به تصویب درآورد.

بر اساس این گزارش، آمریکا تلاش کرده است تا با تحریم‌ بانک تجارت ایران، شرایط را برای تجارت تهران با سایر نقاط جهان سخت کرده و درآمد ایران در بخش صادرات گاز کشورمان را با مشکل مواجه کند.

"دیوید کوهن" معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مربوط به ترویسم و اطلاعات مالی اعلام کرد: در شرایطی که بانک‌های سراسر جهان در حال کاهش روابط با ایران هستند و ارز این کشور به سرعت ارزش خود را از دست می‌دهد، اقدام امروز آمریکا علیه بانک تجارت به یکی از محدود نقاط دسترسی ایران به نظام مالی بین‌المللی لطمه وارد می‌کند.

آمریکا مدعی شده است که بانک تجارت به پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران که آنها، آنرا تسلیحاتی می‌دانند اما ایران بارها اعلام کرده که صلح‌آمیز است، کمک می‌کند.

علیرغم تمام همکاری‌های ایران در زمینه برنامه هسته‌ای اش، اتحادیه اروپا روز گذشته تحریم‌هایی را علیه صادرات نفت ایران تصویب کرد که "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا که تمامی تلاش خود را برای اعمال فشار به ایران به کار گرفته بود از این اقدام ابراز خرسندی کرد.

آمریکا و همپیمانان غربی این کشور در شرایطی به اعمال فشار علیه ایران روی آورده‌اند که بسیاری از تحلیلگران غربی تأکید کرده‌اند که تحریم‌ها ناکارآمد خواهد بود.
نظرات بینندگان