arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

علیفر:‌ به کسی ربطی ندارد صداوسیما چه می‌کند

«اشتباه‌کردن که ایرادی ندارد. مگر آنها که با من مشکل شخصی دارند، اشتباه نداشته‌اند؟ شما آدمی را می‌شناسید که اشتباه نکند؟ من که نباید به خاطر اشتباهاتم به برخی افراد خاص پاسخ بدهم. سازمان صداوسیما به‌عنوان رسانه‌ای بزرگ هر جا نیاز باشد با من برخورد می‌کند. این‌که من مدتی محروم شدم و دوباره برگشتم، آیا به کسی ربطی دارد؟‌ مگر در یک خبرگزاری وقتی سردبیر با خبرنگار به مشکل می‌خورد، به کسی ربطی دارد؟ به دیگران هم ارتباطی ندارد که صداوسیما چه کاری انجام می‌دهد.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«حدود یک‌ ماه قبل بود که در جریان بازی رئال‌ مادرید و لوانته علیرضا علیفر، گزارشگر مسابقه سیدجلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس را بازیکن تیم لوانته اسپانیا خطاب کرد. این گاف گزارشگر خبرساز سیما بازتاب‌های منفی زیادی داشت و در نهایت شبکه ورزش سیما با صدور اطلاعیه‌ای از محرومیت علیفر تا اطلاع ثانوی خبر داد. حالا با گذشت چند هفته علیفر کاملا بی‌سروصدا به گزارشگری برگشته تا مشخص شود محرومیت او از سوی صداوسیما به پایان رسیده است. از این‌ رو برخی به انتقاد از رسانه ملی پرداختند که چرا علیفر با سابقه طولانی در بیان اطلاعات اشتباه در گزارشگری بار دیگر برگشته است. علیفر در واکنش به انتقادها خیلی تند لب به سخن می‌گشاید. گفت‌وگوی «شهروند» با این گزارشگر قدیمی را در ادامه می‌خوانید:

خیلی بی‌سروصدا برگشتید و بازی‌ها را گزارش می‌کنید.

به هر حال شغل ما ایجاب می‌کند خیلی به حواشی توجه نکنیم. ما کارمند سازمان معظم و اَبَررسانه صداوسیما هستیم و هر تصمیمی درباره‌مان بگیرند، اطاعت می‌کنیم. الان هم خوشحالم که همچنان در خدمت فوتبا‌ل دوستان خواهم بود.

اما بازگشت شما ظاهرا به مذاق خیلی‌ها خوش نیامده. بسیاری از رسانه‌ها به انتقاد از صداوسیما پرداختند که با چه معیاری به محرومیت شما پایان دادند؟

این‌گونه مطالب را آدم‌های حقیری بیان می‌کنند که با من خصومت شخصی دارند. ما دو نوع آدم حول فوتبال داریم؛ عده‌ای آگاه هستند که می‌دانند علیرضا علیفر با ۲۵‌ سال سابقه کار گزارشگری چه کاری کرده و رزومه‌اش چگونه است. عده‌ای نیز از روی حسادت و غرض‌ورزی با من مطالبی را بیان می‌کنند که از روی دشمنی است. من برای چنین افرادی متاسفم.

قبول دارید شما هم اشتباهات‌تان در جریان گزارشگری کمی زیاد شده است؟

اشتباه‌کردن که ایرادی ندارد. مگر آنها که با من مشکل شخصی دارند، اشتباه نداشته‌اند؟ شما آدمی را می‌شناسید که اشتباه نکند؟ من که نباید به خاطر اشتباهاتم به برخی افراد خاص پاسخ بدهم. سازمان صداوسیما به‌عنوان رسانه‌ای بزرگ هر جا نیاز باشد با من برخورد می‌کند. این‌که من مدتی محروم شدم و دوباره برگشتم، آیا به کسی ربطی دارد؟‌ مگر در یک خبرگزاری وقتی سردبیر با خبرنگار به مشکل می‌خورد، به کسی ربطی دارد؟ به دیگران هم ارتباطی ندارد که صداوسیما چه کاری انجام می‌دهد.

با این حال، گفته می‌شود شما ارتباطاتی با برخی مدیران سازمان صداوسیما دارید که این‌ قدر راحت کار می‌کنید.

این هم ساخته ذهن آدم‌های حقیر است، مربوط به امروز و دیروز هم نیست. از این مسائل من زیاد دیده‌ام، ۲۵‌سال از عمرم را در صداوسیما فعالیت رسانه‌ای کردم و این روزها را زیاد چشیدم. در این سال‌ها ده‌ها مدیر در صداوسیما آمدند و رفتند، آیا من با همه آنها ارتباط داشتم؟ آیا در تمام این ۲۵‌سال با رفیق‌بازی در سازمان مانده‌ام؟ شما باورتان می‌شود؟ دیگر برایم اهمیتی ندارد چه می‌گویند، چون هدف‌شان را می‌دانم.

انگار دل‌تان از خیلی‌ها گرفته؛ درست است؟

دیگر همه چیز را خودتان می‌دانید. در این مدتی که محروم بودم، خیلی‌ها بدون در نظر گرفتن عدالت و رسالت خود بی‌محابا به من تاختند؛ ایرادی ندارد، ولی من آنها را حلال نمی‌کنم. این رسمش نیست که مرا به گوشه رینگ ببرند و هرچه دل‌تان خواست بگویند.

خودتان را در این ماجرا مقصر نمی‌دانید؟

شاید من هم اشتباه کرده باشم، اما فکر نمی‌کنم لیاقت اشتباهات من حملات بی‌رویه در برخی رسانه‌ها باشد.

از این پس چه اقدامی انجام می‌دهید که در میان گزارش‌ها کمتر اشتباه کنید؟

من در تمام ۲۵‌سال گذشته هدفم این بوده که بی‌اشتباه باشم، اما گاهی اوقات نمی‌شود جلوی آن را گرفت. قطعا مثل همیشه سعی خواهم کرد گزارش‌های بی‌نقصی را ارایه دهم و امیدوارم موفق باشم. این را هم بگویم که صداوسیما از نظر من یک عقاب نیرومند است که گنجشک‌های صدگرمی نمی‌توانند آن را تخریب کنند.

منبع: شهروندآنلاین

نظرات بینندگان