arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

۲۳ هزار آواره در سیلاب‌های اخیر نیجر

به گفته مقامات نیجر، وقوع سیلاب‌ها از اوایل ماه اکتبر منجر به آواره شدن حدود ۲۳ هزار نفر در مناطقی از جنوب شرق این کشور شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گفته مقامات نیجر، وقوع سیلاب‌ها از اوایل ماه اکتبر منجر به آواره شدن حدود ۲۳ هزار نفر در مناطقی از جنوب شرق این کشور شده است.

 بارندگی‌های شدید در نیجر منجر به طغیان رودخانه "یوبه" شده که در اقلیم نیمه خشک "دیفا" جریان یافته و به دریاچه "چاد" سرازیر می‌شود. طغیان این رودخانه باعث زیر آب رفتن بسیاری از روستاها و مزارع و آسیب دیدن محصولات زراعی شده است.

دو روستا در نزدیکی شهر "دیفا" کاملاً زیر آب رفته و ۲۵۰۰ خانوار مجبور به جابجایی شده‌اند. به علاوه ۴۰۰ خانواده دیگر به یک سالن ورزشی در این شهر پناه آورده‌اند.

وقوع پدیده‌های شدید آب و هوایی در نیجر، یکی از فقیرترین کشورهای جهان رایج است. براساس آمارهای دولت این کشور بین ماه‌های ژوئن و سپتامبر بر اثر سیلاب‌های به وقوع پیوسته در این کشور ۵۷ نفر کشته و بیش از ۱۳۰ هزار نفر آسیب دیده‌اند.

"نیامی"، پایتخت نیجر در ماه سپتامبر به شدت دچار آسیب شد، به طوری که سطح آب رودخانه "نیجر"، سومین رودخانه بزرگ آفریقا به بیشترین میزان خود در ۵۰ سال اخیر رسیده و منجر به سیل‌گرفتگی بخش‌های زیادی از این شهر شد.

سال گذشته خشکسالی و وقوع سیل منجر به کمبود مواد غذایی و ایجاد بحران در نیجر شد که با تشدید خشونت‌های داخلی، بیش از ۱۰ درصد از مردم این کشور را نیازمند کمک‌های بشردوستانه کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، نیجر به همراه بورکینافاسو، چاد، مالی و موریتانی درگیر درگیری‌های داخلی هستند. طبق اعلام کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)، منطقه "دیفا" حدود ۱۲۰ هزار پناهنده و ۱۰۹ هزار آواره داخلی را در خود جای داده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان