arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۱۷۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

کاهش جمعیت روسیه در سال ۲۰۱۹

بر اساس اطلاعات آماری، جمعیت روسیه از ژانویه تا ماه آگوست سال جاری میلادی به میزان ۵۲.۵ هزار نفر کاهش یافته، ضمن اینکه این کشور با رشد میزان مهاجرت به داخل هم روبرو است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس اطلاعات آماری، جمعیت روسیه از ژانویه تا ماه آگوست سال جاری میلادی به میزان ۵۲.۵ هزار نفر کاهش یافته، ضمن اینکه این کشور با رشد میزان مهاجرت به داخل هم روبرو است.

به گزارش تسنیم، روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، نوشت: بر اساس اطلاعات منتشره توسط سرویس خدمات آماری دولتی فدراسیون روسیه، از اول ماه ژانویه تا ماه آگوست سال 2019، جمعیت این کشور به میزان 52.5 هزار نفر کاهش یافته که این کاهش با توجه به کاهش طبیعی جمعیت و رشد میزان مهاجرت به روسیه است.

بر اساس این اطلاعات، در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال 2018، میزان زاد و ولد در روسیه از اول ژانویه تا آگوست سال 2019، از یک میلیون و 781 هزار نفر تا 994 هزار نفر کاهش یافته است. این در حالی است که میزان مرگ و میر در این مدت زمانی هم از یک میلیون و 247 هزار نفر از ژانویه تا آگوست سال 2018، به یک میلیون و 213نفر کاهش داشته است.

بدین ترتیب، بر اساس این اطلاعات، در این دوره زمانی کاهش جمعیتی معادل 219 هزار نفر در مقایسه با کاهش جمعیتی 169 هزار نفر از ژانویه تا آگوست سال 2018 به ثبت رسیده است.

میزان رشد مهاجرت به روسیه نیز در دوره زمانی ژانویه تا آگوست سال 2019هم رقم 166.7هزار نفر در مقایسه با 84.4 هزار نفر در این دوره زمانی در سال 2018است.

پیش از این سرویس خدمات آماری دولتی فدراسیون روسیه گزارش داده بود که رشد درآمد سالانه شهروندان روسی به میزان 3 درصد را ثبت کرده است. بر اساس این اطلاعات، دلیل اصلی این مسئله افزایش درآمد فعالیت‌های کاری افراد است.

علاوه بر آن، وزارت بهداشت روسیه نیز از افزایش میانگین امید به زندگی در میان مردم روسیه این کشور به بالای 73 سال طی 8 ماه اول سال 2019خبر داده است. طبق این اطلاعات، نرخ مرگ و میر در این کشور نیز بیش از 3 درصد کاهش یافته است.

نظرات بینندگان