arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

طعمه شیاطین سرخ برای بن سلمان!

یکی از سهامداران باشگاه منچستریونایتد با قراردادن سهام ۱۳ درصدی خود در بازار بورس نیویورک، موجب شد تا گمانه‌زنی‌ها در خصوص فروش احتمالی باشگاه قوت بگیرد و ولیعهد متمول سعودی بار دیگر برای ارائه پیشنهادی بیشتر از پیشنهاد قبلی وسوسه شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

براساس اعلام یکی از منابع نزدیک به یونایتد، شیاطین سرخ تاکنون ۲ پیشنهاد آل‌سعود که دومین مورد آن، رقم کلان ۳ میلیارد پوند بود را رد کرده است.

خانواده گلیزر (مالکان آمریکایی باشگاه منچستریونایتد) در هر ۲ موقعیت گفته بودند که هیچ تمایلی برای فروش باشگاه نداشته و رقم پیشنهادی نیز هیچ تاثیری در عوض شدن نظرشان ندارد؛ آنها از سال ۲۰۰۵ مالکیت باشگاه را بر عهده دارند.

حال اگرچه موضع آنان همچنان به قوت خود باقی است اما اقدام جدید یکی از سهامداران باشگاه برای قرار دادن سهم ۱۳ درصدی خود (معادل ۲۷۰ میلیون پوند) در بازار بورس نیویورک، حاکی از آن است که شرایط و موضع مالکان باشگاه در حال تغییر کردن است.

در واقع، اینکه یکی از اعضای خانواده گلیزر بازار را با چنین روشی و به طور علنی مورد محک قرار داده است، بدون شک بار دیگر پای ولیعهد سعودی را به صحنه باز خواهد کرد.

یونایتدها که امروز در خانه و در دیداری سخت و سرنوشت‌ساز (دست کم برای اوله گانر سولسشر) از لیورپول پذیرایی می‌کنند شاید در زمین بازی با بحران روبرو باشند اما ولیعهد متمول سعودی همچنان خواستار سرمایه‌گذاری در یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال جهان است.

با این حال، «ریچارد گلیزر» که به طور مستقیم دخالتی در مدیریت باشگاه ندارد شاید تنها برای نقد کردن دارایی‌های خود دست به چنین اقدامی زده است.

با این وجود، حتی اگر چنین حدسی نیز درست باشد و در صورت سودآور بودن آن، سایر برادران و خواهران وی اقدامی مشابه را در پی خواهند گرفت.

تا پیش از اعلام غیرمنتظره خانواده گلیزر مبنی قرار گرفتن ۱۳ درصد سهام در بازار بورس، ارزش سهام این باشگاه ۱۵ دلار بود که تا پیش از بسته شدن بازار در روز جمعه، به ۱۶ دلار نیز رسید؛ رقمی که به وضوح نشان دهنده ابراز تمایل چند سرمایه‌گذار جدید است.

این بدان معنا است که ارزش باشگاه منچستریونایتد در حال حاضر ۲، ۶۴ میلیارد دلار است. البته ارزش کنونی باشگاه در مقایسه با زمانی که سکان هدایت باشگاه با قراردادی دائمی به سولسشر سپرده شد، کاهش چشمگیری داشته است به طوری که ارزش هر سهم باشگاه پیش از روی کار آمدن سولسشر ۲۰ دلار بوده است.

عملکرد ضعیف یونایتدها در زمین بازی به همراه از دست رفتن درآمدهای ناشی از حضور در لیگ قهرمانان اروپا، عمده دلایل کاهش ارزش سهام باشگاه محسوب می‌شود.

براساس یافته‌های یک تحقیق جدید، باشگاه در سرتاسر جهان بیش از یک میلیارد طرفدار دارد و متخصصان پیش‌بینی می‌کنند که سعودی‌ها یا هر خریدار احتمالی دیگر، برای آنکه بتوانند مالکیت باشگاه را به طور موفقیت‌آمیز به دست بگیرد، باید دست کم ۴ میلیارد دلار پیاده شوند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان