arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

امدادرسانی به بیش از ۳۴۰ مصدوم در مراسم جاماندگان اربعین حسینی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از امداد رسانی به بیش از ۳۴۰ مصدوم در برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی از سوی امدادگران هلال احمر استان تهران خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران از امداد رسانی به بیش از ۳۴۰ مصدوم در برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی از سوی امدادگران هلال احمر استان تهران خبر داد.

شاهین فتحی درباره پوشش امدادی مراسم جاماندگان اربعین حسینی گفت: از شب گذشته تا ظهر اربعین تمامی شعب جمعیت هلال‌احمر استان تهران در آماده‌باش کامل بودند تا خدمات مختلف خود را به جاماندگان اربعین ارائه کنند. در تهران، برگزاری این مراسم هر ساله در چند مسیر مشخص می شود که مسیر اصلی آن از میدان امام حسین (ع) آغاز شده و تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه دارد که جمعیتی بالغ بر ۲میلیون نفر در این مراسم حضور دارند.

وی درباره نحوه امدادرسانی گفت: در جریان این عملیات گسترده به ۳۴۶ نفر امدادرسانی شد که از این تعداد ۳۳ نفر جهت تکمیل درمان پزشکی، به نزدیک‌ترین مرکز درمانی اعزام و مابقی به صورت سرپایی مداوا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران افزود: در مراسم پوشش امدادی مراسم جاماندگان اربعین در تهران و ری، بالغ بر ۳۱۰ نفر از کارکنان، پزشکان، پرستاران، نجاتگران و امدادگران خواهر و برادر در قالب ۶۲ تیم عملیاتی حضور داشتند. ۳۶ دستگاه خودرو از جمله آمبولانس، خودروی نجات، اتوبوس آمبولانس، خودروی فرماندهی و ارتباطات نیز در جریان پوشش امدادی مراسم جاماندگان اربعین در طول مسیرهای اصلی و اطراف حرم عبدالعظیم حسنی(ع) مستقر بوده است که عوامل عملیاتی این جمعیت نیز خدمات خود را به شرکت کنندگان مراسم ارائه کردند.

وی از زحمات تمامی عوامل حاضر در مراسم تقدیر کرد و اذعان داشت: از تمامی مسئولان، عوامل عملیاتی کادر و داوطلب و همچنین هموطنانی که در این مراسم بزرگ عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان، همیار و همراه جمعیت هلال‌احمر استان تهران بودند کمال تشکر را دارم.

عوامل عملیاتی جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز در طول مسیرهای اصلی و همچنین با برپایی ستاد فرماندهی واقع در ضلع جنوبی حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) حضور داشته و خدمات پوشش امدادی خود را از اولین دقایق صبح اربعین آغاز و تا ساعت ۱۸ امروز به شرکت کنندگان در این مراسم با شکوه ارائه کردند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان