arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۶ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

طولانی ترین پرواز بدون توقف جهان از نیویورک به سیدنی انجام شد

شرکت هواپیمایی قنتاس استرالیا گزارش داد امروز یکشنبه طولانی ترین پرواز مسافرتی- تجاری بدون توقف جهان را از فرودگاهی در نیویورک آمریکا به مقصد سیدنی استرالیا به منظور بررسی تأثیرات احتمالی پروازهای بسیار طولانی روی خلبانان، خدمه و مسافران در زمانی کمتر از ۲۰ ساعت انجام داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه خبری سی ان ان این پرواز با ۴۹ نفر مسافر توسط یک فروند هواپیمای بوئینگ به شماره ۷۸۷-۹ پس از طی ۱۰ هزار و ۶۶ مایل به مدت ۱۹ ساعت و ۱۶ دقیقه انجام شد.

این پرواز آزمایشی رکورد طولانی ترین پرواز سنگاپور به نیویورک آمریکا را که تاکنون طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان بود، پشت سرگذاشت.

این هواپیما که ساعت ۹ جمعه شب (به وقت شرق آمریکا) نیویورک را ترک کرده بود ساعت ۷ صبح یکشنبه (به وقت استرالیا) به سیدنی رسید و تعداد زیادی از پزشکان و دانشمندان علوم زیستی از جمله مسافران آن بودند.

"آلن جویس" مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی قنتاس گفت: این اقدام در تاریخ حمل و نقل هوایی بسیار قابل توجه است چرا که حرکت مردم از یک نقطه کره زمین به سمت دیگر را سرعت می بخشد.

تحقیق در مورد سلامتی و شرایط مسافران و خدمه و خلبان از طریق انجام آزمایش هایی از جمله نظارت بر امواج مغز خلبان مغز، سطح ملاتونین و هوشیاری خدمه و مسافران از جمله اهدافی بود که درطول این سفر اجرایی شده است.

پروازهای طولانی در مسیر شرق به غرب یا برعکس که ساعت مقصد و مبدأ در آن تفاوت زیادی دارد، اختلال‌هایی را در بدن انسان ایجاد می‌کند که به آن جت‌لگ یا پرواززدگی می‌گویند.

در این وضعیت ممکن است مسافران این پروازها سرگیجه، خستگی، سستی و شاید زودرنجی را تجربه کنند و احتمالا احساس سردرد نیز داشته باشند.

جویس افزود: ما می دانیم پروازهای فوق العاده طولانی با چالش های مهمی روبه روست از این رو با تحقیقاتی که انجام می دهیم درصدد هستیم تا استراتژی های بهتری را برای حفظ سلامت و رفاه مسافران و خدمه اجرایی سازیم.

به گفته وی این شرکت پرواز آزمایشی طولانی مدت دیگری را در ماه آینده (نوامبر)، از لندن به سیدنی انجام می دهد. علاوه براین پرواز دیگری از نیویورک به سیدنی نیز تا پیش از پایان سال جاری میلادی انجام می شود.

قنتاس گزارش داده که در برنامه های خود افتتاح خطوط پرواز مستقیم از سه شهر در سواحل شرقی استرالیا شامل سیدنی، ملبورن و بریسبین به نیویورک و لندن را تا سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ میلادی گنجانده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان