arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

بغداد: داعشی‌های عراقی را می‌پذیریم

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که بغداد تروریست‌های داعشی غیر عراقی را تحویل نمی‌گیرد و کشورهای خارجی باید مسئولیت آنها را بر عهده بگیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی وزارت خارجه عراق گفت که بغداد تروریست‌های داعشی غیر عراقی را تحویل نمی‌گیرد و کشورهای خارجی باید مسئولیت آنها را بر عهده بگیرند.

به گزارش فارس، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق اعلام کرد که بغداد صرفا تروریست‌های داعشی و خانواده‌هایشان را که تابعیت عراقی دارند تحویل می‌گیرد و آنها به زودی در دادگاههای عراق محاکمه خواهند شد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، او گفت که تروریست‌های خارجی غیر عراقی که دست به عملیات تروریستی زده‌اند به عراق ارتباطی ندارد و کشورهای جهان خودشان باید مسئولیت آنها را بر عهده بگیرند.

حمله ترکیه به شمال سوریه، وضعیت زندانیان داعشی در زندان‌های شبه نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» را به مخاطره انداخته و در هفته گذشته کردها اعلام کردند که دهها زندانی داعش توانسته‌اند از زندان‌ها بگریزند.

آمریکا روز گذشته (شنبه) ۲۳۰ تروریست داعشی از اتباع خارجی را از زندانی در منطقه «المالکیه» در حومه شهر «قامشلی» در نزدیکی مرز ترکیه به زندان «الشدادی» در حسکه منتقل کرد. (جزئیات بیشتر)

در همین راستا نهاد «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» سه‌شنبه هفته گذشته در خصوص انتقال صدها زندانی داعشی تبعه اروپا از سوریه عراق به کشورهای اروپایی هشدار داد و تأکید کرد که کشورهای اروپایی نمی‌خواهند اتباع خارجی خود را تحویل بگیرند.

«بلقیس والی» پژوهشکر عراقی نیز گفته است که کشورهای اروپایی تلاش دارند اتباع داعشی خود را به عراق منتقل کنند. او از دولت‌های فرانسه، دانمارک، آلمان، انگلیس و کشورهای اروپایی خواست تا در این خصوص مسئولیت‌پذیر باشند.

طبق آخرین آمار ۱۲ هزار تروریست داعشی در زندان‌های نیروهای دموکراتیک سوریه به سر می‌برند که از این تعداد سه هزار داعشی تبعه ۵۴ کشور جهان هستند.

نظرات بینندگان