arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ماجرای ادعای بازداشت فردی در ریاست جمهوری چه بود؟ / حسین فریدون به مرخصی رفت؟ / کشف حداقل 200 مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای بازداشت فردی در ریاست جمهوری در ماجرای آمدنیوز - جواد کریمی قدوسی در توئیتی اعلام کرد که یک نفر در ماجرای آمدنیوز از نهاد ریاست جمهوری بازداشت شده؛ سپس در توئیت دیگری نگاه ها را به سمت حسام الدین آشنا برد. آشنا هم با ادبیاتی مشابه جواب او را داد. در نهایت حراست ریاست جمهوری دستگیری فردی در نهاد ریاست جمهوری را تکذیب کرد.

خبر مهم یک نماینده در مورد امارات - اکبر ترکی نماینده مجلس گفت: امارات از عربستان و آمریکا دوری کرده و روابط خود را با ایران اصلاح و 700 میلیون دلار از پول های بلوکه شده ایران را آزاد کرده است. روابط ارزی امارات با ایران بهبود یافته و به همین روی در دوبی صرافی های بسته شده ایرانی دوباره فعال شده اند.

حسین فریدون در زندان است؟ - تسنیم نوشت: حسین فریدون که صبح روز چهارشنبه ۲۴ مهر برای تحمل محکومیتش به ۵ سال حبس راهی زندان اوین شده بود، به مرخصی رفت. فارس هم نوشت: در پیگیری‌های خبرنگار قضایی مشخص شد گویا به دلیل اینکه این متهم خود را به دادسرای مجری حکم معرفی کرده، روال عادی و مرسوم دادسرا انجام نشده است و وی توانسته به مرخصی برود. با این حال، خبرگزای میزان وابسته به قوه قضائیه از قول یک منبع آگاه اعلام کرد: حسین فریدون در زندان حاضر و در حال گذراندن دوران محکومیتش است. 

انتقاد شدید همتی از خودروسازان - رئیس بانک مرکزی گفت: جالب اینجاست که خودروسازانی که قیمت‌هایشان را هر روز بالا می‌برند حاضر نبودند ریسک تغییر نرخ ارز را قبول کنند ولی سوال اصلی این است که این فرآیند خودروسازی فشل را تا کجا باید ادامه دهیم؟ خودروسازان 40 سال است به ما می‌گویند در شرایط حساسی هستند ولی این شرایط چه زمانی قرار است اصلاح شود؟

فریدون جیرانی از بیمارستان مرخص شد - فریدون جیرانی کارگردان، نویسنده و منتقد سینما بعدازظهر امروز ۲۸ مهر ماه از بیمارستان مرخص شد. این کارگردان هفته‌ی گذشته به دلیل عوارض سکته مغزی در بیمارستان بستری شده بود.

افرایش حقوق برای سال ۹۹، پانزده درصد و برای سال ۱۴۰۰ ده درصد -  بخشنامه بودجه برای اولین بار در قالب دوسالانه ابلاغ شد. بر اساس بخشنامه، میزان افزایش حقوق در سال ۱۳۹۹ به میزان ۱۵ درصد و این رقم برای سال ۱۴۰۰ در سطح ۱۰ درصد پیش‌بینی شده که البته باید به تایید هیات وزیران برسد. میزان عیدی کارمندان دولتی در سال ۱۳۹۹ نیز در سطح یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پیشنهاد شده. همچنین عیدی سال ۱۴۰۰ نیز افزایش ۱۰ درصدی (متناسب با رشد دستمزد) داشته باشد.

مسیح مهاجری: 5 درصد، همه جامعه نیستند - مسیح مهاجری نوشت: اگر به بزرگان ما گزارش داده می‌شود که به دلیل شرکت این تعداد افراد در این مراسم و فلان دعا و فلان گردهمائی، اوضاع بسیار خوبست و همه چیز به طرف بهتر شدن به پیش می‌رود، درخواست صاحب این قلم اینست که بزرگان، به این گزارش‌ها اعتماد نکنند و به این نکته بسیار مهم توجه نمایند که مجموع این افراد فقط به زیر 5 درصد جمعیّت کشور می‌رسند. قطعاً اعمال و رفتار و افکار 5 درصد یک جامعه را نمی‌توان به کل آن جامعه تعمیم داد. اینهم قطعی است که نمی‌توان 95 درصد دیگر را در مقابل این 5 درصد دانست، ولی با توجه به این دو واقعیت، می‌توان به این نتیجه رسید که برای دریافتن درست آنچه زیر پوست جامعه ما وجود دارد، به بررسی‌های عمیقی نیاز است و نباید به ظواهر تکیه کرد.

هزار نیروی آمریکایی از سوریه به عراق می‌روند - مارک اسپر رئیس پنتاگون گفت که برنامه کنونی ما این است که این نیروها که شمارشان حدود هزار نفر است، در غرب عراق مستقر شوند. نیروهای آمریکایی تاکنون از شهرهای عین‌العرب، عین عیسی، رقه، منبج و رأس‌العین خارج شده‌اند.

کردهای سوریه: از مرزها عقب‌نشینی می‌کنیم - یکی از رهبران نیروهای سوریه دموکراتیک از اقدامات برای خروج این نیروها از مناطق مرزی طبق توافق میان ترکیه و آمریکا خبر داد. از سوی دیگر، یاسین اوکتای، مشاور رجب طیب اردوغان گفت: منطقه امن شامل تمامی مناطق شرق فرات از جمله بخش‌هایی از استان رقه و دیرالزور می‌شود. آنکارا و واشنگتن در این باره به تفاهم کامل دست یافته‌اند.

کشف حداقل 200 مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی - محمود صادقی عضو کمیسیون آموزش مجلس از کشف حداقل ۲۰۰ مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: حتی رد پای برخی از مؤسسات کنکور که در سیمای جمهوری اسلامی ایران هم برنامه‌های تبلیغاتی روی آنتن می‌برند هم در این پرونده دیده شده است.

تراکنش‌های بانکی ملاک حذف یارانه‌ها - میدری معاون وزیر تعاون با بیان اینکه یارانه ۴۰۰ هزار نفر نیز قطع شده است، گفت: برای قطع یارانه فرد مجموعه‌ای از شاخص‌ها در نظر گرفته می‌شود و ملاک هزینه‌های یک فرد است که با کارت بانکی‌اش (تراکنش) انجام می‌دهد.

نظرات بینندگان