arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۲۹۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۹ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

پرسپولیس با 2 گل پیکان را شکست داد

پرسپولیس با شکست پیکان بعد از ۲ باخت پیاپی در لیگ برتر به یک پیروزی دلچسب دست پیدا کرد و در غیاب هوادارانش از بحران خارج شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پرسپولیس با شکست پیکان بعد از ۲ باخت پیاپی در لیگ برتر به یک پیروزی دلچسب دست پیدا کرد و در غیاب هوادارانش از بحران خارج شد.

به گزارش ایرنا،هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با انجام سه دیدار آغاز شد. در یکی از بازی‌ها تیم‌های پرسپولیس و پیکان از ساعت ۱۸ در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی به مصاف هم رفتند که این مسابقه در پایان با برتری ۲ بر یک پرسپولیس به اتمام رسید. سرخپوشان تهرانی با گل‌های مهدی ترابی (۱۹) و احمد نوراللهی (۳۶) در برابر تنها گل سعید واسعی (۸۱) به سه امتیاز ارزشمند رسیدند و بعد از ۲ باخت پیاپی در لیگ برتر به چهارمین پیروزی این فصل دست پیدا کردند.

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، محمد انصاری، حسین کنعانی، محمد نادری، مهدی شیری، محسن ربیع‌خواه، احمد نوراللهی، مهدی ترابی، وحید امیری، جونیور براندائو و علی علیپور

ترکیب پیکان:

مهدی امینی، سیدمهران موسوی، حسین پورامینی، فراز امامعلی، سعید واسعی، جلال الدین علی محمدی، حجت حق وردی، سیدمحمد ستاری، علی حمودی، شهریار مغانلو، امیرحسین کریمی

پرسپولیس بازی را هجومی‌تر آغاز کرد. در دقیقه پنج حرکت خوب مهدی ترابی باعث شد تا مهدی شیری در سمت راست صاحب توپ شود ولی ارسال او در داخل محوطه جریمه در حالی به جونیور براندائو رسید که این مهاجم برزیلی با تعلل فراوان باعث به هدر رفتن آن شد.

۲ دقیقه بعد پیکانی‌ها می‌توانستند به گل برسند اما بی‌دقتی سعید واسعی مانع از این اتفاق شد. بیرانوند از دروازه خروج کرد اما دفع توپش خوب نبود و به مهاجم شماره ۱۰ پیکان رسید اما ضربه واسعی قدرت و دقت لازم را نداشت و راهی اوت شد.

در دقیقه ۱۴ روی یک حرکت عمقی بازهم پیکانی‌ها خطرساز شدند اما ضربه مغانلو از داخل محوطه جریمه با بی دقتی راهی اوت شد. آقای گل فعلی لیگ می‌توانست بهتر از این‌ها از فرصت استفاده کند.

بازهم یک حرکت خوب از مهدی ترابی برای پرسپولیس موقعیت ساخت اما شوت علی علیپور از پشت محوطه جریمه بعد از برخورد به مهران موسوی با فاصله‌ای کم از بالای دروازه به بیرون رفت و راهی کرنر شد.

در دقیقه ۱۹ بازهم مهدی ترابی پا به توپ شد و پشت مدافعان پیکان علی علیپور را صاحب توپ کرد. مهاجم سرخپوشان تهرانی نیز با یک حرکت در عرض دوباره توپ را به ترابی پاس داد و ضربه شماره ۹ پرسپولیس بعد از برخورد با مدافع پیکان وارد دروازه مهدی امینی شد و بازی با نتیجه یک بر صفر به سود تیم میزبان شد.

بعد از این گل بازی به تعادل کشیده شد. با این حال پرسپولیس بابت گلی که زده بود از روحیه بهتری برخوردار بود و بیشتر روی دروازه پیکان حضور داشت. نادری و شیری شوت‌هایی را از راه دور زدند که حاصلی نداشت.

در دقیقه ۳۳ پرسپولیس صاحب یک فرصت طلایی شد. احمد نوراللهی با یک پاس فوق العاده مهدی شیری را صاحب توپ کرد. پاس فوق العاده او به علیپور رسید و مهاجم پرسپولیس با یک پاس تک ضرب جونیور براندائو را در موقعیت گلزنی قرار داد اما کنترل ناشیانه این بازیکن برزیلی این فرصت را به هدر داد تا همچنان نتیجه یک بر صفر باقی بماند.

در دقیقه ۳۶ پیکان صاحب یک ضربه ایستگاهی شد. سعید واسعی بازیکن ۲۴ ساله خودروسازان با یک ضربه هوشمندانه و زمینی به زاویه موافق بیرانوند موفق شد گل تساوی‌بخش را به ثمر برساند. دروازه‌بان ملی پوش پرسپولیس می‌توانست روی این شوت عملکرد بهتری داشته باشد. با این وجود پیکان بر خلاف جریان مسابقه به گل تساوی دست پیدا کرد.

پیکان که از این گل روحیه گرفته بود به حملات خود ادامه داد. در دقیقه ۴۱ فراز امامعلی با ضربه سر دروازه پرسپولیس را برای بار دوم باز کرد اما این ضربه سر در موقعید آفساید زده شد و به درستی کمک داور پرچم خود را بالا آورد.

در دقایق پایانی نیمه نخست اتفاق خاصی رخ ندادو بعد از احتساب یک دقیقه وقت تلف شده ۴۵ دقیقه ابتدایی تمام شد. با آغاز نیمه دوم امید عالیشاه به جای براندائو وارد زمین شد و بازوبند کاپیتانی را هم به بازو بست.

در ثانیه ۴۰ علی علیپور با یک حرکت خوب، شوتی را از زاویه بسته به سمت دروازه پیکان فرستاد که امینی با یک عکس العمل مناسب توپ را دفع کرد. بعد از این موقعیت بازی به تعادل کشیده شد. هر ۲ تیم موقعیت‌هایی را روی دروازه یکدیگر خلق کردند اما هیچ‌کدام حاصلی نداشت. بازی نه چندان خوب وحید امیری در ترکیب پرسپولیس جزو نکات قابل بحث دقایق ابتدایی نیمه دوم بود.

در دقیقه ۵۹ شوت مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه در بین راه به احمد نوراللهی خورد و تغییر جهت داد اما با فاصله‌ای بسیار کم راهی اوت شد تا گل دوم برای پرسپولیس به دست نیاید. بعد از این فرصت دوباره شاهد نمایش پربرخورد ۲ تیم بودیم. سید مهدی سید علی بارها در سوت خود دمید و بازی را متوقف کرد.

در دقیقه ۶۵ ماهان رحمانی به جای امیرحسین کریمی برای پیکان وارد زمین شد. مهدی عبدی نیز در دقیقه ۶۷ در تعویضی هجومی به جای محمد نادری وارد زمین شد تا یک مهاجم به جای یک مدافع به زمین بیاید. عبدی در اولین حرکت خود در دقیقه ۶۸ توانست یک توپ‌ربایی از مهران موسوی داشته باشد که ماحصل آن گرفتن یک خطا از مدافع تیم سفیدپوش بود.

در دققه ۷۵ جدی‌ترین موقعیت پیکان در نیمه دوم به دست آمد. پاس فوق العاده سعید واسعی پشت مدافعان پرسپولیس به شهریار مغانلو رسید و در حالی که این بازیکن شوت محکمی را روانه دروازه بیرانوند کرده بود؛ محمد انصاری با یک تکل نجات بخش نتیجه را یک بر یک نگه داشت.

در دقیقه ۸۱ پاسکاری خوب بازیکنان پرسپولیس باعث شد تا توپ به سمت چپ برود. امید عالیشاه با یک سانتر هوشمندانه به داخل محوطه جریمه مقدمات گل دوم و پیروزیبخش تیمش را فراهم کرد. احمد نوراللهی با یک ضربه سر فوق العاده دروازه مهدی امینی را برای بار دوم باز کرد.

سید جلال حسینی بعد از چند هفته غیبت در دقیقه ۸۳ به جای مهدی ترابی وارد زمین شد تا دوباره ترکیب پرسپولیس تدافعی شود. یک دقیقه بعد مهدی عبدی به خاطر خطای خشن بر روی حسین پورامینی به صورت مستقیم از زمین مسابقه اخراج شد تا پرسپولیس در دقایق پایانی با یک بازیکن کمتر به بازی ادامه دهد.

در دقایق پایانی بازی هم اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد و شاگردان گابریل کالدرون به چهارمین پیروزی خود دست پیدا کردند و با ۱۲ امتیاز به رده ششم صعود کردند و پشت سر صنعت نفت و فولاد قرار گرفتند. پیکان نیز با تحمل چهارمین باخت خود پنج امتیازی باقی ماند و موقتا در رده سیزدهم قرار گرفت.

نظرات بینندگان