arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۳۱۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

آغاز دوباره تظاهرات لبنانی‌ها در چهارمین روز

تظاهرات اعتراضی گروه‌هایی از مردم لبنان در اعتراض به اوضاع اقتصادی در چند شهر و مناطق مختلف این کشور آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تظاهرات اعتراضی گروه‌هایی از مردم لبنان در اعتراض به اوضاع اقتصادی در چند شهر و مناطق مختلف این کشور آغاز شده است.

به گزارش فارس، اعتراضات لبنانی‌ها به برنامه‌های جدید دولت برای وضع مالیات‌ چهار روزی است که آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

لبنانی‌ها یکشنبه‌شب هم برای بیان مطالبات اقتصادی خود به خیابان‌ها آمدند و به گزارش شبکه العربیه، این تظاهرات هم اکنون در برخی از مناطق شمالی و جنوبی و شرقی لبنان در حال برگزاری است.

در ادامه گزارش العربیه آمده که تظاهرات در شهرهای طرابلس، بعلبک،‌ صیدا و شمال بیروت آغاز شده است و در آن معترضان با سر دادن شعارهایی خواستار «مقابله با فساد و بازگشت اموال به غارت رفته» شدند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات‌کنندگان با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که «توقف اعتراضات تنها بستگی به ملت لبنان دارد».

در ادامه این بیانیه آمده که «حرف زدن درباره اصلاحات و انتشار برگه‌های اصلاحات کافی نیست و ما منتظر برنامه‌ای مشخص و استعفای دولت هستیم».

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان برای حل وضعیت فعلی لبنان که منجر به اعتراضات مردمی در این کشور شده، طرحی اقتصادی را پیشنهاد داده است و به گزارش شبکه خبری «ال‌بی سی»، احزاب لبنانی موافقت خود را با این طرح اعلام کردند.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد که نخست‌وزیر لبنان با شرکای خود در دولت این کشور بر سر انجام اقدامات اصلاحی موافقت کرد و فردا (دوشنبه) احتمالا نشستی را برای تصویب اقدامات اصلاحی برگزار شود.

نظرات بینندگان