arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۳۲۵
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

درآمد میلیاردی کردهای عراق از صنعت گردشگری

سخنگوی سازمان امور گردشگری اقلیم کردستان، اعلام کرد که درآمد اقلیم از این حوزه طی شش ماهه اول سال 2019 میلادی به 1 میلیارد دلار رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان امور گردشگری اقلیم کردستان، اعلام کرد که درآمد اقلیم از این حوزه طی شش ماهه اول سال 2019 میلادی به 1 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش کردپرس، نادر روستی سخنگوی سازمان امور گردشگری اقلیم کردستان طی گفتگو با سایت خبری هاولاتی اعلام کرد که طی شش ماهه اول سال جاری میلادی تعداد یک میلیون و 750 هزار گردشگر وارد اقلیم کردستان شده و و از شهرها و مناطق تفریحی بازدید کرده اند.

وی افزود که درآمد حاصل از ورود این تعداد گردشگر بالغ بر یک میلیارد دلار بوده و بخشی از این درآمد از طریق مالیات و تعرفه ها به خزانه دولت اقلیم واریز شده است.

همچنین گفت که بخش عمده این درآمدها از سوی صاحبین هتل و مناطق ویژه گردشگری کسب شده است و دولت اقلیم برنامه هایی را برای توسعه این بخش تدوین کرده است.

روستی اعلام کرد که دولت بر اساس برنامه خود قصد دارد که تا سال 2025 با ایجاد مکان ها خدمات گردشگری و تفریحی میزان جذب گردشگر را به 7 میلیون در سال برساند و این مهم مستلزم حمایت و همکاری وزارت خانه های مختلف در دولت اقلیم است.

وی خاطر نشان ساخت که اقلیم هنوز دارای قوانین مشخص و مصوب برای حوزه گردشگری نیست و در این راستا سازمان گردشگری لایحه ای را برای تصویب به دولت و پارلمان ارائه داده و این لایحه می تواند 80 درصد مشکلات حوزه گردشگری اقلیم را رفع کند.

نظرات بینندگان