arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۰۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

ارتش هند: یک پایگاه پاکستان در کشمیر را بمباران کردیم / ۶ تا ۱۰ سرباز پاکستانی کشته شدند

بیپین راوات فرمانده ارتش هند اعلام کرد که ارتش دهلی سه پایگاه شبه نظامی را در کشمیر تحت کنترل پاکستان بمباران کرده است و در این حمله ۶ تا ۱۰ سرباز پاکستانی کشته شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بیپین راوات فرمانده ارتش هند اعلام کرد که ارتش دهلی سه پایگاه شبه نظامی را در کشمیر تحت کنترل پاکستان بمباران کرده است و در این حمله ۶ تا ۱۰ سرباز پاکستانی کشته شده اند.

شبکه خبری "ان دی تی وی" روز دوشنبه گزارش داد: به گفته فرمانده ارتش هند، این حمله که روز یکشنبه انجام شد در واکنش به حمایت پاکستان از شبه نظامیان و تلاش برای نفوذ آنها به خاک هند بوده است.

فرمانده ارتش هند مدعی شد: تعداد مشابهی از تروریست ها نیز در این حمله کشته شده اند. چندین پایگاه تروریستی در خاک پاکستان فعال شده اند و هدف از حمله روز یکشنبه انتقال پیامی قطعی به پاکستان است.

این درحالی است که به گفته منابع هندی، روز گذشته ۲ سرباز و یک غیر نظامی هندی به دلیل نقض آتش بس از سوی پاکستان در کشمیر کشته شدند.

به گزارش رسانه های پاکستانی نیز در آتش باری از سوی سربازان هندی ۵ غیر نظامی پاکستانی کشته شده اند. وزارت امور خارجه پاکستان در اعتراض به کشته شدن غیر نظامیان، کاردار هند را احضار کرده است.

این جدید ترین مورد از تنش ها میان هند و پاکستان است.

هند در ماه فوریه (بهمن) سال جاری میلادی پایگاه های گروه موسوم به "جیش محمد" را در بالاکوت مورد حمله هوایی قرار داد.

این حمله در پاسخ به انفجار تروریستی ماه فوریه (بهمن) توسط گروه جیش محمد در کشمیر و کشته شدن حدود ۴۰ نظامی هندی در کشمیر انجام شد.

پس از حمله بالاکوت تنش ها به شدت میان هند و پاکستان افزایش یافت به گونه ای که دو جنگنده هند و پاکستان مورد هدف قرار گرفتند.

هند در سال ۲۰۱۶ نیز حمله ای مشابه در خاک پاکستان انجام داده بود.

حمله محدود سال ۲۰۱۶ هند به پایگاه های شبه نظامیان در چهار نقطه از خاک پاکستان برای انتقام کشته شدن ۱۹ سرباز هندی در حمله تروریستی به پایگاه ارتش در شهر اوری واقع در ایالت جامو و کشمیر انجام شد.

به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از ۳۵ شبه نظامی و ۹ نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.

هند پاکستان را متهم به حمایت از گروه های تروریستی می کند. اما پاکستان این اتهامات را رد کرده و در مقابل هند را متهم به ایجاد ناآرامی و نارضایتی در بلوچستان پاکستان می کند.

در حال حاضر بخشی از کشمیر در خاک هند و قسمتی دیگر در پاکستان قرار دارد. هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمام کشمیر را دارند و همین موضوع یکی از علل اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاکستان(از هند) در سال ۱۹۴۷ میلادی است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان