arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

هواشناسی: بارش‌های پراکنده تا پایان هفته ادامه دارد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز دوشنبه ( ۲۹ مهر ) تا آخر این هفته بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف کشور ادامه دارد و بعد از آن ضعیف می‌شود اما از روز جمعه دوباره سامانه بارشی نسبتا قوی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که مناطق مختلف را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از امروز دوشنبه ( ۲۹ مهر ) تا آخر این هفته بارش‌های پراکنده در نقاط مختلف کشور ادامه دارد و بعد از آن ضعیف می‌شود اما از روز جمعه دوباره سامانه بارشی نسبتا قوی از شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود که مناطق مختلف را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

فریبا گودرزی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز برای شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه های زاگرس مرکزی، ارتفاعات جنوب غرب، برخی از مناطق شمال شرق و شرق به ویژه برای بعدازظهرها بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید پیش بینی شده است و شدت بارش ها امروز در استان های آذربایجان غربی، غرب و جنوب آذربایجان شرقی، کرستان و کرمانشاه خواهد بود.

وی اظهارداشت: روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز در این مناطق بارش ها همچنان ادامه دارد، استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، همدان، لرستان و غرب مرکزی بارش ها شدیدتر خواهد بود که در این مناطق احتمال آبگرفتگی معابر ، بالا آمدن آب رودخانه ها، مه آلود شدن جاده های کوهستانی و وزش تند بادهای لحظه ای در برخی از این مناطق وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: پنج شنبه این سامانه ضعیف می شود و از شدت بارش ها نیز کاسته خواهد شد و بیشتر برای شمال غرب بارش های پراکنده خواهیم داشت و همچنین بارش ها در شمال غرب و بخشی از غرب و دامنه های زاگرس مرکزی به شکل پراکنده ادامه دارد، اما مجددا از جمعه بعدازظهر سامانه بارشی نسبتا قوی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می شود که در برخی از مناطق شاهد بارش باران خواهیم بود.

وی گفت: امروز بعدازظهر در جنوب کشور در برخی نقاط استان هایی مانند سیستان و بلوچستان، کرمان و ارتفاعات شمال هرمزگان بارش های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق خواهیم داشت، امروز تا آخر هفته سواحل شمالی کشور به طور متناوب بارش باران و وزش باد دارند، دمای هوا در بخش های شمالی بین ۵ تا ۸ درجه کاهش می یابد و احتمال بارش برف در نقاط سردسیر و ارتفاعات شمال غرب و البرز مرکزی نیز وجود دارد.

گودرزی اظهار داشت: پنج شنبه و جمعه به علت افزایش وزش باد بر روی شمال عربستان و جنوب عراق پدیده گرد و خاک برای خوزستان دور از انتظار نیست.

بارش های پراکنده در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران نیمه ابری در برخی ساعات افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد خواهد داشت، از امروز تا آخر هفته در پایتخت کاهش دما همراه با بارش های پرکانده به ویژه در بعدازظهرها خواهیم داشت، کمینه دمای امروز صبح تهران ۱۴ درجه بالای صفر بود و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۲۳ درجه بالای صفر می شود.

وی اظهارداشت: شهرکرد با دمای ۲ درجه بالای صفر و بوشهر ۳۵ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

بارش پراکنده در شهرهای مرزی منتهی به کربلا

گودرزی گفت: امروز در مرز خسروی افزایش ابر گاهی وزش باد، بارش پراکنده و احتمال رعد و برق وجود دارد ، کمینه دمای امروز صبح ۲۳ بود و بیشینه دمای آن به ۳۵ درجه بالای صفر می رسد، مرز مهران گاهی وزش بادهای شدید بارش پراکنده و احتمال رعد و برق کمینه ۲۵ و بیشینه ۳۶ ، شلمچه وزش باد بارش پراکنده کمینه ۲۴ بیشینه ۳۷ ، بستان وزش باد، بارش پراکنده و فردا احتمال گرد و خاک وجود دارد کمینه ۲۴ و بیشینه ۳۵ ، نجف صاف و برای بعدازظهر نیمه ابری کمینه ۲۱ بیشینه ۳۴ و کربلا صاف گاهی همراه با وزش باد خواهد بود که کمینه دمای امروز صبح آن ۲۱ بود و بیشینه دما ۳۳ درجه بالای صفر می شود.

نظرات بینندگان