arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۳۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۴ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰

فیلم دبیر جشنواره توقیف شد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» ساخته ابوالقاسم طالبی که لقب سیاسی‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران را به خود نسبت داده، با اصلاحات جدی روبه‌رو شده و حضورش در جشنواره فیلم فجر در هاله‌ای از ابهام است.

فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» به کارگردانی «ابوالقاسم طالبی» و تهیه‌کنندگی «محمدخزاعی» امسال در بخش آیینه سینمای ایران (خارج از مسابقه) جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

شنیده‌های خبرنگار سینمایی فارس حاکی از آن است که این فیلم برای نمایش در جشنواره فجر با مشکلاتی روبه‌رو شده و بحث توقیف آن بیش از پیش قوت گرفته است.

نکته جالب در این زمینه این است که تهیه‌کننده «قلاده‌های طلا» دبیر جشنواره فیلم فجر است و به نظر می‌رسد خزاعی برای نمایش فیلم خود در جشنواره به مشکل برخورده است.

در این رابطه «محمد خزاعی» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: در مورد فیلم سینمایی «قلاده‌های طلا» مشکلات وجود دارد ولی این مشکلات حل می‌شود.

وی افزود: تلاش ما بر این است که مشکلات مربوط به اصلاحیه فیلم را حل کنیم تا فیلم برای نمایش در سی‌امین جشنواره فیلم فجر حاضر شود.

به گزارش فارس، پیش از این «سیدعلیرضا سجادپور» مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: «قلاده‌های طلا» از سوی گروه‌های مرجع و غیر سینمایی با اصلاحات جدی مواجه شده ‌است.

همان‌طور که سجادپور اعلام کرده، اصلاحات مربوط به این فیلم ربطی به اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی ندارد و مراجع دیگر ایراداتی به این فیلم وارد کرده‌اند.

این فیلم که لقب سیاسی‌ترین فیلم تاریخی سینمای ایران را به خود نسبت داده، در
بستر حوادث انتخابات سال 88 می‌گذرد و بازیگرانی چون محمدرضا شریفی‌نیا، امین حیایی، نیلوفر خوش‌خلق، حمیدرضا پگاه، علیرام نورایی و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

به نظر می‌رسد «قلاده‌های طلا» یکی از فیلم‌های جنجالی و جذاب سی‌امین جشنواره فیلم فجر و اکران سال آینده باشد.
نظرات بینندگان