arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

فیلم آنجلینا جولی «جوکر» را عقب راند/ جاماندن ویل اسمیت از رقابت

پنج سال پس از اکران فیلم «شریر» یا «مالیفیسنت» با بازی آنجلینا جولی، اکنون قسمت دوم این فیلم با اولین اکرانش در راس باکس آفیس آمریکا قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پنج سال پس از اکران فیلم «شریر» یا «مالیفیسنت» با بازی آنجلینا جولی، اکنون قسمت دوم این فیلم با اولین اکرانش در راس باکس آفیس آمریکا قرار گرفت.

به نقل از ورایتی، «مالیفیسنت: سردسته اهریمنان» که ادامه‌ای بر فیلم ماجراجویانه فانتزی سال ۲۰۱۴ با بازی آنجلینا جولی است و با اقتباس از «زیبای خفته» ساخته شده با شروع اکران خود راس باکس آفیس آمریکا را در اختیار گرفت.

هر چند این فیلم کمتر از اکران اول فیلم اصلی فروش کرد اما فروش ۳۶ میلیون دلاری در ۳ روز اول اکران آن کافی بود تا بتواند صدرنشین باکس‌آفیس آمریکا شود.

این فیلم که در ۲۷۹۰ سالن سینما اکران شده تقریبا نصف فیلم اصلی که ۶۹ میلیون دلار فروش کرده بود، فروخت.

این فیلم موفق شد تا رقبای قدری چون «جوکر» و فیلم تازه‌وارد «سرزمین زامبی: ضربه دوم» را از میدان به در کند. این در حالی است که «جمینی من» با بازی ویل اسمیت نیز در دومین هفته اکرانش از فیلم‌های روی پرده است.

در حالی که در کنار آنجلینا جولی، ال فانینگ و میشل فایفر نیز از دیگر بازیگران «شریر» هستند،‌ این فیلم یکی از کم رونق‌ترین افتتاحیه‌های فیلم‌های دیزنی را تجربه کرد.

«مالیفیسنت: سردسته اهریمنان» که با بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری ساخته شده با فروش ۱۱۷ میلیون دلاری در دیگر بازارهای جهانی در مجموع ۱۵۳ میلیون دلار در سطح جهان فروش کرده است. فیلم اصلی در مجموع ۵۱۷ میلیون دلار در بازار بین‌المللی و ۲۴۱ میلیون دلار در بازار آمریکا فروخته بود.

این فیلم در سایت راتن تومیتوز با امتیاز ۹۶ درصدی روبرو شده و دیزنی امیدوار است در هفته‌های آینده استقبال بیشتری از آن بشود.

در عین حال فیلم «جوکر» فیلم دوم باکس آفیس باقی ماند و پس از ۲ هفته صدرنشینی با فروش ۲۹ میلیون دلار جایگاه دوم را تصاحب کرد. این فیلم سومین هفته اکرانش را پشت سر گذاشت و در این مدت در مجموع ۲۴۷ میلیون دلار در باکس آفیس آمریکا و ۴۹۰ میلیون دلار در دیگر کشورها فروش کرده است.

فیلم تازه‌وارد دیگر «زامبی‌لند: ضربه دوم» نیز موفق شد تا در بدو ورود با فروش ۲۶.۷ میلیون دلاری جایگاه سوم را در اختیار بگیرد.

در حالی که با نزدیک شدن به هالووین می‌توان فروش بیشتری برای فیلم تصور کرد، این کمدی پساآخرالزمانی که با بودجه‌ ۴۲ میلیون دلاری ساخته روبن فیلشر است از بازی اما استون، وودی هارلسون و جسی آیزنبرگ بهره گرفته است.

«زامبی‌لند» اصلی در سال ۲۰۰۹ کارش را با فروش ۲ میلیون دلاری شروع کرده بود و در نهایت ۱۰۲ میلیون دلار در باکس آفیس داخلی فروخت.

«خانواده آدامز» محصول جدید کمپانی گلدوین مایر نیز جایگاه چهارم را از آن خود کرد و در دومین هفته اکرانش با کاهش ۴۷ درصدی فروش، ۱۶ میلیون دلار کسب کرد تا در مجموع در بازار آمریکای شمالی فروشش را به ۵۶.۸ میلیون دلار برساند. این انیمیشن کمدی ترسناک ساخته کنراد ورنن است.

جایگاه پنجم نیز به «جمینی من» رسید که با کاهش ۵۸ درصدی نسبت به هفته پیش، تنها ۸.۵ میلیون دلار دیگر بلیت فروخت. این فیلم علمی تخیلی که ساخته آنگ لی با بازی ویل اسمیت است در مجموع در ۲ هفته ۳۶.۵ میلیون دلار فروش کرده است.

فیلم تازه وارد دیگر هفته «جوجو خرگوشه» از کمپانی فاکس سرچلایت از نمایش در ۵ سالن سینما در نیویورک و لس آنجلس فروش جدی ۳۵۰ هزار دلاری را کسب کرد و به طور متوسط از هر سالن سینما ۷۰ هزار دلار به دست آورد. این فیلم امیدوار به کسب جوایز سینمایی در فصل رقابت‌ها، ساخته تایکا وایتیتی و فیلم هجوی درباره هیتلر است که در جشنواره‌ها تاکنون از آن استقبال زیادی به عمل آمده است. اسکارلت جوهانسون در کنار کارگردان، در نقش‌های اصلی فیلم ظاهر شده‌اند.

از سوی دیگر «فانوس دریایی» ساخته رابرت ایگرز نیز از نمایش در ۸ سالن سینما موفق شد تا فروشی ۴۱۹ هزار دلاری را ثبت کند. این فیلم کمدی درام با بازی رابرت پتینسون و ویلم دفو هفته آینده در ۵۰۰ سالن سینما اکران خواهد شد.

«نفرت انگیز»، «دانتون ابی»، «جودی»، «شیادان» و «آن: بخش دوم» دیگر فیلم‌هایی هستند که از رده ۶ تا ۱۰ باکس آفیس آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان