arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

تهیه‌کننده سینما: بازیگری که برای نقش التماس می‌کرد، چرا گذشته‌اش را فراموش کرده؟

اولین نگره مخاطبان در انتخاب فیلم برای تماشا، نگاه به تیم بازیگران آن است و هر چقدر چهره‌های حاضر در یک فیلم مشهورتر باشند، پتانسیل جذب مخاطب فیلم بالاتر می‌رود و برای همین است که بالا رفتن حبابی دستمزد برخی بازیگران دردسرساز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 اولین نگره مخاطبان در انتخاب فیلم برای تماشا، نگاه به تیم بازیگران آن است و هر چقدر چهره‌های حاضر در یک فیلم مشهورتر باشند، پتانسیل جذب مخاطب فیلم بالاتر می‌رود و برای همین است که بالا رفتن حبابی دستمزد برخی بازیگران دردسرساز شده است.

سعید سعدی تهیه‌کننده سینما با اعلام این مطلب گفت: درست است که می‌توان با داستان‌پردازی متفاوت و بازیگران توانا ولی کمترشناخته‌شده هم فیلم خوب تولید کرد ولی بازگشت سرمایه در این حالت به نصف می‌رسد و ریسک سرمایه‌گذاری به شدت بالا می‌رود برای همین همه به‌دنبال جذب بازیگران شناخته‌شده برای تولیدات خویش هستند.

تهیه‌کننده «تردید» و «روزهای زندگی» ادامه داد: متأسفانه با نداشتن کنترل در تعیین نرخ دستمزد بازیگران و ردوبدل شدن دستمزدهای سنگین در شبکه خانگی، تمایل بازیگرها به آن سمت بیشتر شده است؛ جذابیت‌های مالی آن طرف بیشتر است و برای همین خیلی از پروژه‌های سینمایی و حتی تلویزیونی به خاطر نبود بازیگر به تولید نمی‌رسند یا به بازیگران کمتر شناخته شده بسنده می‌کنند.

سعید سعدی با انتقاد از ظرفیت پایین بازیگران نورس بیان داشت: مشکل اساسی یکسری از بازیگرها آن است که محل رشد خود را فراموش کرده‌اند. بازیگری که در تلویزیون رشد کرده و بالا آمده چرا باید برای حضور در یک سریال تلویزیونی، دستمزدی هنگفت طلب کند؟ بازیگری که زمانی با التماس از ما نقش می‌گرفت چرا حالا گذشته را فراموش کرده؟ این، یک سوءرفتار است که یکسری از بازیگرها پیدا کرده‌اند و متأسفانه ریشه‌های خود را فراموش کرده‌اند.

تهیه‌کننده «آلزایمر» و «کیفر» با اشاره به نقش نظارتی مدیران در کنترل دستمزد بازیگران اظهار داشت: چرا مدیران مربوطه، دستمزد بازیگران را کنترل نمی‌کنند؟ با یک نظارت سالم و نامحسوس می‌توان متوجه شد دقیقاً کدام بازیگران هستند که دستمزدهای بالایی می‌گیرند و باعث شده‌اند هزینه‌های تولید به طور تصاعدی بالا رود. اینکه چرا به رغم همه هشدارها این نظارت را نداریم برای همه جای سؤال است. سعدی که سابقه تهیه‌کنندگی سریال‌های تلویزیونی همچون «گشت ویژه» و «بچه مهندس» را در کارنامه خود دارد، خاطرنشان ساخت: مدیران سینما و تلویزیون دست در دست هم دهند و برای تعدیل دستمزدها کاری انجام دهند. نمی‌شود که فقط تماشاچی اوضاع بود و کاری نکرد. اگر با بازیگرانی که بیش از حد خود توقع دستمزد دارند برخورد شود، قطعاً بقیه هم حساب کار دستشان می‌آید.

جوان

نظرات بینندگان