arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۴۰۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

شرکت ملی نفتکش: کشتی «سابیتی» برای تعمیر وارد آبهای ایران شد

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) گفت: باتوجه به توانمندی و تخصص نیروهای مجتمع ایزوایکو، تعمیر کشتی نفتکش «سابیتی» که ۱۹مهرماه جاری از ناحیه بدنه آسیب دیده بود، به دست متخصصان ایرانی انجام می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی وصنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) گفت: باتوجه به توانمندی و تخصص نیروهای مجتمع ایزوایکو، تعمیر کشتی نفتکش «سابیتی» که ۱۹مهرماه جاری از ناحیه بدنه آسیب دیده بود، به دست متخصصان ایرانی انجام می‌شود.

حمید رضائیان اصل روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: با وجود اینکه تانکر نفتکش سابیتی ( MT-SABITI) از ناحیه بدنه‌ی اصلی آسیب دیده بود، امیدواریم که هرچه سریع‌تر این مشکل رفع شود.

وی اظهارامیدواری کرد: ما درجنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم و دراین راه برای خودکفایی در صنایع کشتی سازی همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در تعمیر و بازسازی این شناور نفتکش همکاری داشته باشند.

نفت کش سابیتی برای تعمیر وارد آبهای ایران شد

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران نیز در تشریح جزییات آخرین وضعیت کشتی سابیتی گفت: ۲ مخزن اصلی نفت کش سابیتی روز جمعه ۱۹ مهرماه جاری دچار آسیب شد که برای تعمیر هم اکنون وارد آبهای ایران شده است.

نصرالله سردشتی افزود: محموله کشتی سابیتی، نفت خام بود که در زمان حادثه نشت نفت از مخزن‌های آسیب دیده به دریای سرخ گزارش شد و در اسرع وقت به طور کامل مهارشد.

وی یادآورشد: با وجود آسیب دیدن کشتی ، کارکنان این شناور نفتکش نیز در شرایط ایمن و سلامت بودند.

نفت کش سابیتی متعلق به شرکت ملی نفتکش NITC ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران است که روز جمعه ۱۹ مهرماه جاری در۶۰ مایلی بندر جده عربستان سعودی در دریای سرخ دچار انفجار در بخش بدنه شد و ۲ مخزن اصلی آن آسیب دید.

این سانحه، باعث آسیب دیدن مخزن ۱ و ۲ در قسمت سمت راست کشتی به ابعاد نیم تا یک و نیم متر در بدنه کشتی شده بود.

منشا این حادثه هنوز مشخص نشده است و تحت بررسی و رصد کارشناسی و امنیتی قرار دارد.

این کشتی خوشبختانه دچار حریق نشده است و همه کارکنان کشتی در وضعیت سالم وایمن به سر برده و کشتی نیز با تلاش کارکنان کشتی و هدایت کارشناسان حاضر در اتاق اضطرار شرکت ملی نفتکش در وضعیت با ثباتی قرار دارد.

براساس گزارش‌های دریافتی از کشتی سانحه دیده، برخی اخبار از احتمال تروریستی بودن حادثه و اصابت دو موشک به این نفتکش حکایت دارد.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به هدف قرار گرفتن نفتکش «سابیتی» در دریای سرخ اعلام کرد: بررسی‌های انجام شده توسط شرکت ملی نفتکش ایران نشان می‌دهد که کشتی ایرانی از مکانی نزدیک به کریدور عبوری این نفتکش از شرق دریای سرخ، دو بار و به فاصله حدود نیم ساعت مورد هدف قرار گرفته و آسیب دیده است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان