arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

رییس سازمان پدافند غیرعامل: برخلاف ادعای واشنگتن، نشانه‌ای از پاسخ سایبری آمریکا به سرنگونی پهپاد نیافتیم

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی‌ها ادعا کردند که پاسخ سرنگونی پهپاد را به‌صورت حمله سایبری دادند، اما یافته های ما چنین چیزی را ثابت نکرد و ما هیچ نشانه‌ای درباره حمله سایبری کشف نکردیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: آمریکایی‌ها ادعا کردند که پاسخ سرنگونی پهپاد را به‌صورت حمله سایبری دادند، اما یافته های ما چنین چیزی را ثابت نکرد و ما هیچ نشانه‌ای درباره حمله سایبری کشف نکردیم.

به گزارش فارس، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل اظهار داشت: پدافند غیرعامل دفاع از مردم و زیرساخت‌های کشور است که در این دفاع از ابزار نظامی استفاده نمی‌شود. به دلیل اینکه تهدیدات امروز متحول شده اند، ممکن است الگوهای پدافند غیرعامل متفاوت تر باشند.

وی با اشاره به مطالبه همیشگی رهبر انقلاب در خصوص پدافند غیرعامل، افزود: شرایط امسال مقداری متفاوت است، به طوری که از انتهای سال ٩٧ تهدیدات مقداری متفاوت شد و رویارویی ما با آمریکا شکل جدیدی یافت و به همین دلیل ممکن است امسال اقدامات ما در حوزه پدافند غیرعامل مقداری عملیاتی تر باشد.

سردار جلالی ادامه داد: سازمان پدافند غیرعامل یک سازمان فرادولتی است و به عنوان سیاست گذار و هدایت گر در حوزه تهدیدات جدید و تهیه طرح های مناسب برای مقابله با این تهدیدات است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: امروزه تهدیدات ما مردم محور شده اند و در حقیقت استفاده از ابزار رسانه برای تاثیرگذاری بر افکار عمومی در سراسر جهان برای درگیرکردن مردم با حکومت در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امروز مردم به محور جنگها تبدیل شده اند، گفت: امروز تهدیدات در حوزه فناوری بروز پیدا کرده اند به طوری که فناوری ها هم تهدید دارند هم فرصت. اینکه چشم را ببندیم و بگوییم فناوری فقط تهدید یا فقط فرصت است، اشتباه است.

سردار جلالی تصریح کرد: به همین دلیل ما با تاسیس مراکز رصد به دنبال آن هستیم تا فرصت و تهدید فناوری ها را قبل از ورود آن فناوری به کشور احصاء کنیم.

وی درباره پدافند سایبری، اظهار داشت: آمریکایی‌ها ادعا کردند که پاسخ سرنگونی پهپاد را به‌صورت حمله سایبری دادیم، اما یافته های ما چنین چیزی را ثابت نکرد و ما هیچ نشانه‌ای را در خصوص حمله سایبری کشف نکردیم.

نظرات بینندگان