arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

سرنوشت لبنان پس از استعفای دولتی‌ها چه خواهد بود؟

در سایه اعتراضات در لبنان پایگاه خبری بلومبرگ سوالاتی را درخصوص سقوط احتمالی دولت سعد الحریری، نخست وزیر لبنان و پیامدهای آن مطرح کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

لبنان کشوری عربی است که بدهی‌های سنگینی دارد و این روزها شاهد موجی از اعتراضات در سایه وضعیت نا بسامان معیشتی و اقتصادی است تا جایی که برخی معترضان خواستار استعفای دولت هستند.

به گزارش ایسنا، در سایه اعتراضات در لبنان پایگاه خبری بلومبرگ سوالاتی را درخصوص سقوط احتمالی دولت سعد الحریری، نخست وزیر لبنان و پیامدهای آن مطرح کرده است.

این پایگاه خبری در گزارشی که امروز (دوشنبه) منتشر شد، اعلام کرد که خطرات اقتصادی بزرگی برای لبنان وجود دارد و این نیاز وجود دارد تا منابع مالی جدیدی برای آن تامین شود.

بلومبرگ اعلام کرد: بحران در لبنان این کشور را به سمت مرحله‌ای پیش برده که نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد و در صورت استعفای دولت جذب سرمایه‌های جدید از کشورهای حوزه خلیج فارس یا غرب دشوارتر می‌شود.

این پایگاه خبری همچنین اعلام کرد: برخی از اعضای حزب‌الله لبنان هم در معرض تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که کسری بودجه سال جاری میلادی در لبنان به حدود ۳۰ درصد از تولید داخلی برسد. صندوق بین‌المللی پول هم‌چنین گزارش جدیدی را ارائه کرده که در آن پیش‌بینی می‌شود رشد اقتصادی که در سال ۲۰۱۸ سه درصد بود به دلیل عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی و نیز رکود شدید در بخش املاک و مستغلات، ضعیف و راکد باقی بماند.

نظرات بینندگان