arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

الحریری: کاهش 50درصدی حقوق وزیران و نمایندگان پارلمان

نخست وزیر لبنان در پی تصویب طرح اصلاح اقتصادی در نشست کابینه با بیان اینکه تصمیماتی که امروز گرفتیم، بخشی از آنها خارج از بودجه بود، از کاهش ۵۰ درصد حقوق وزیران و نمایندگان پارلمان این کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر لبنان در پی تصویب طرح اصلاح اقتصادی در نشست کابینه با بیان اینکه تصمیماتی که امروز گرفتیم، بخشی از آنها خارج از بودجه بود، از کاهش ۵۰ درصد حقوق وزیران و نمایندگان پارلمان این کشور خبر داد.
به گزارش تسنیم، سعدالحریری نخست وزیر لبنان در پایان نشست کابینه در کاخ بعبدا که با تصویب بسته اصلاحات اقتصادی همراه بود،‌به اظهار نظر پرداخت.

حریری اظهار داشت بودجه صندوقها و شوراهای توسعه به میزان 70 درصد کاهش یافته است.

نخست وزیر لبنان افزود حقوق وزیران و نمایندگان کنونی و سابق پارلمان لبنان، 50 درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه بودجه جدید، هیچ مالیات جدیدی را به همراه ندارد، اظهار داشت ملت لبنان خیلی صبر کرد و به مرحله یأس(ناامیدی) رسید پیش از آنکه به حالت انفجار برسد.

وی ادامه داد در نشست امروز همچنین پیش نویس قانون عفو عمومی و بیمه سالمندی تا پیش از پایان سال جاری (2019) تصویب شد.

حریری همچنین از تلاش برای تهیه پیش نویس قانونی برای تاسیس نهاد مبارزه با فساد تا پیش از پایان سال جاری(2019) خبر داد.

حریری از اختصاص 20 میلیارد(لیر) برای حمایت از برنامه خانواده های بسیار فقیر و همچنین اختصاص 160 میلیون دلار برای حمایت از وام‌های مسکن خبر داد.

وی خطاب به تظاهرکنندگان گفت تصمیمات امروز ما ممکن است خواسته‌های شما را برآورده نکند، ولی آنچه را که من از دو سال پیش خواستار آن هستم، محقق می‌کند.

نخست وزیر لبنان افزود صدای شما تمام احزاب را تکان داد و تمام موانع را درهم شکست و شما هویت ملی را به جایگاه درست خود بازگرداندید و این یک دستاورد ملی است.

حریری گفت : تصمیمات امروز ما بزرگترین دستاورد در تاریخ دولت‌های لبنان و یک تحول مالی به شمار می‌رود.

از سوی دیگر شبکه المیادین گزارش داد کابینه لبنان تصمیم به انحلال وزارت اطلاع رسانی و تدوین طرحی برای انحلال موسساتی که ضروری نیست، گرفته است.

نظرات بینندگان