arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰

دبیر کل موتلفه: دولت پاسخگوی وضعیت مالی باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در مورد بازار آشفته ارز و سکه گفت: دولت باید درمورد مدیریت مالی کشور پاسخگو باشد.

به گزارش مهر، محمدنبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب سخن می گفت اظهار داشت: ماده 92 قانون برنامه پنجم توسعه می گوید "شورای پول و اعتبار موظف است تا نرخ سود علی الحساب سپرده های یک ساله را حداقل به میزان میانگین نرخ تورم سال قبل تعین نماید". دولت این وظیفه خود را فراموش کرده است، طبیعی است بخش عظیمی از نقدینگی سرازیر بازر ارز و سکه شود و با پیشی گرفتن تقاضا بر عرضه، تعادل قیمت در بازار های مالی به هم خورد.

حبیبی تثبیت نرخ ارز را برای حفظ ارزش پول ملی ضروری دانست و تصریح کرد : دولت با تسلط بر بازار ارز و سکه باید کار آمدی خود را درباره مدیریت کشور نشان دهد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به تحریم های اقتصادی امریکا علیه ایران اظهار داشت:‌ البته بخشی از نابسامانی بازار ارز مربوط به اعمال تحریم ها است، دولت مهارت خود را تاکنون در مدیریت تحریم های دشمن نشان داده است باید عرم خود را جزم کند و به دشمن ثابت کند ره به جایی نخواهد برد.

وی ایجاد دغدغه معیشت برای مردم را یکی از ترفند های دشمن درآستانه انتخابات دانست و تاکید کرد : دشمن بازار ایران را در آستانه انتخایات آشفته می خواهد تا مردم از مسئله اصلی کشور به مسائل فرعی بپردازند و مسئولان باید متوجه این ترفند باشند.

حبیبی مسئله انتخابات را مسئله اصلی کشور دانست و بیان داشت : ما باید توجه کنیم که دشمن برا ی انتخابات برنامه دارد به همین دلیل مقام معظم رهبری فرمودند ما تا کنون در شرایط (بدر)‌ و (خیبر) هستیم .لذا با دکترین بدر و خیبر در این انتخابات باید حضور یافت. شرط حضور در این  میدان تحکیم وحدت و برادری بین اصولگرایان است و نباید نغمه های شوم و تفرقه پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: جبهه متحد اصولگرایان با حمایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز فرآیند همگرایی خود را با شتاب طی می کند و انشا اله به زودی فهرست نامزد های این جبهه ارایه می شود.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد : هیچ فرد یا گروه اصولگرایی رقیب جبهه متحد اصولگریی نیست. رقیب اصلی ما در انتخابات آینده در درجه اول آمریکائی ها هستند که نمی خواهند مشارکت گسترده ای در انتخابات آینده وجود داشته باشد و در درجه دوم، اصلاح طلبان می باشند که به طور وسیع درانتخابات نهم مجلس ثبت نام کرده اند و با چراغ خاموش و موتوروشن مشغول فعالیت می باشند.

وی افزود: ‌ما یک انتخابات سالم ،‌آزاد ،‌جدی و رقابتی در پیش داریم، هر کس که به فرد یا گروهی که اعتماد دارد می تواند انتخاب خود را با رای آگاهانه بدهد و اگر تردید دارد وفق نظر رهبر معظم انقلاب " از نظرات افرادی که بین خدا و انسان حجت هستند استفاده کند" ما معتقدیم نظر علمای بزرگ ایران در تشکل های جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حجت است و با اطمینان می توانیم به این حجت عمل کنیم .

حبیبی در ادامه گفت : ما معتقدیم نامزدهای مطرح باید به مطالبات مردم و رهبری در پدیداری یک مجلس شایسته ملت ایران پاسخ دهند و با وحدت و همگرایی در برابر امواج سهمگین نبرد نرم دشمن بایستد. همچنین معتقدیم مسئله اصلی کشور پیشرفت و جبران عقب ماندگی و بسط عدالت درجامعه و نیز خدمت هر چه بیشتر به مردم است ما این راه را باید با بصیرت طی کنیم .

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامه اوباما اظهار داشت: ‌نشانه هایی از عقلانیت و نیز به رسمیت شناختن اقتدار ایران در منطقه و جهان در این نامه دیده می شود اما کبر و غرور، چشم دشمن را کور کرده است، آنها همچنان بر طبل" تحریم "و "تهدید" می کوبند .

وی ادامه داد: ما معتقدیم همه گزینه ها باید برای مقابله با خصومت ورزی آمریکا را بر روی میز داشته باشیم، حتی عملیات پیش دستانه.

حبیبی لغو مجوز پرس تی وی در لندن را یک رسوایی دانست و گفت :‌ کسانی که پرچم آزادی گردش اطلاعات را در جهان در دست دارند طاقت صدایی متفاوت را ندارند و لذا بی رحمانه به قطع آن حکم می دهند. امروز صدای ایران در چهار گوشه جهان به گوش   می رسد و هیچ کس نمی تواند با قوانین بی رحمانه آنرا قطع کند .

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان ضمن تبریک اولین سالگرد انقلاب مصر با اشاره به همزمانی شکل گیری پارلمان مصر با سالگرد قرار داد ننگین کمپ دیوید تصریح کرد : یکی از مطالبات اصلی ملت مصر بیرون آمدن از سلطه آمریکا و اسرائیل و جبران خیانت های دوران سادات و مبارک است، لذامردم مصر لغو قرار داد کمپ دیوید را از مجلس جدید مصری می خواهند، امیدواریم به این خواست توجه شود.

وی به رهبران مصر هشدارداد: ‌رهبران مصر باید متوجه باشند وقتی آمریکا واسرائیل را از در بیرون کردند از پنجره عربستان وارد نشوند و مواظب شکل گیری جریان وهابیت در این کشور باشند.
نظرات بینندگان