arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸

الجمهوریه: سید حسن نصرالله دیداری سه ساعته با وزیر اقتصاد لبنان داشت / نصرالله به طرح اصلاح اقتصادی سعد الحریری رویکردی مثبت دارد

دبیرکل حزب‌الله لبنان و وزیر اقتصاد این کشور، روز گذشته طی دیداری به بررسی تحولات کنونی و جنبش مردمی در این کشور پرداختند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیرکل حزب‌الله لبنان و وزیر اقتصاد این کشور، روز گذشته طی دیداری به بررسی تحولات کنونی و جنبش مردمی در این کشور پرداختند.

به گزارش تسنیم، روزنامه «الجمهوریه» نوشت که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز گذشته از «علی حسن خلیل» وزیر اقتصاد این کشور استقبال کرد. این دیدار، که با حضور «الحاج حسن خلیل» معاون دبیرکل حزب‌الله انجام شد، سه ساعت طول کشید.

بر اساس اطلاعات، در این دیدار تحولات جاری در کشور و جنبش مردمی در مناطق مختلف لبنان و نیز نحوه رسیدگی به بحران فعلی مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

سید حسن نصرالله و وزیر اقتصاد لبنان همچنین به گفت‌وگو درباره طرح اصلاح اقتصادی، که «سعد الحریری» نخست‌وزیر آن را تهیه کرده، پرداختند که بر اساس اطلاعات موجود، دبیرکل حزب‌الله رویکردی مثبت و سازنده در خصوص طرح مذکور داشتند البته برخی ملاحظاتی را نیز در این‌باره مطرح کرده‌اند.

در همین راستا، منابع حزب‌الله به این روزنامه اعلام کردند که اوضاع تحت کنترل است و هیچ نگرانی درباره وخیم شدن اوضاع وجود ندارد.

منابع مذکور افزودند: «سازنده‌ترین چیزی که به موازات جنبش مردمی به وجود آمد، توافق سنی- شیعی بوده است که از طریق تماس‌های میان دو طرفین در سطوح مختلف نمود پیدا می‌کند.»

منابع حزب‌الله در پاسخ به سوالی مبنی بر تایید یا انکار وجود توطئه‌ای درباره تحولات جاری در کشور، گفتند: «حتی اگر این سناریو صحیح باشد آن شکست خورده است؛ چرا که تمامی توطئه‌ها در مقابل خِرد و تعقل تمام مسئولان دولتی ساقط می‌شوند.»

نظرات بینندگان