arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸

فوت ۲۱ نفر در رودخانه کرج از ابتدای سال جاری تاکنون

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار کرج اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ نفر در رودخانه کرج جان باخته اند. رودخانه کرج که در امتداد جاده کرج و چالوس واقع شده است، ۷۵ کیلومتر طول و پنج تا هشت متر عرض دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار کرج اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون ۲۱ نفر در رودخانه کرج جان باخته اند.

حسین شریف کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: علاوه بر این ۲۱ نفر ، هشت نفر دیگر نیز با تلاش امدادگران به واسطه بی‌توجهی به علائم هشدار دهنده و شنا در مکان‌های ممنوعه که در حال غرق شدن بودند، نجات یافتند.
وی با بیان اینکه علائم هشدار دهنده در طول مسیر به میزان کافی وجود دارد، گفت: عمده مشکل اصلی در تلفات ناشی از غرق شدگی به مسافران عبوری برمی گردد که بدون اطلاع کافی وارد رودخانه می‌شوند.

شریف کاظمی اظهار داشت: ناآشنایی مسافران و گردشگران به نقاط حادثه‌خیز با اینکه از سوی متولیان امور حفاظت از رودخانه کرج و سد امیرکبیر بهصورت گسترده و از طرق مختلف از جمله رسانه ها، اطلاعیه های عمومی اطلاع رسانی شده بود اما مورد توجه بسیاری از مسافران قرار نگرفت.

وی اضافه کرد: مشکل اصلی در تلفات ناشی از غرق شدگی متوجه مسافران عبوری بوده که بدون توجه به خروشان و خطرناک بودن رودخانه در مکان نامناسب اتراق کرده و به عمق ، سرعت و دبی و حجم بالای آب توجه نداشتند.

شریف کاظمی ادامه داد : انتظار میرود با تدابیر اندیشیده شده توسط امور منطقه ای استان البرز برای ایمن سازی حاشیه رودخانه و حریم رودخانه و بکارگیری تمام توان و امکانات موجود از این پس شاهد همکاری شهروندان و مسافران برای مقابله با خطرات باشیم.

وی از خدمات غواصان محلی و امدادگران و دستگاه های خدمات رسان در امدادرسانی به موقع به حادثه دیدگان در شهرستان کرج قدردانی کرد.

معاون عمرانی فرماندار کرج خاطرنشان کرد: اجرای طرح های لایروبی در رودخانه کرج، نهر دلمبر، دره آتشگاه، سیاه جوی و سایر انهار فصلی و دائمی در محدوده شهرستان توسط امور آب منطقه ای البرز، شهرداری، بخشداری ها، دهیاری ها در دستور کار بوده و راهبردهای فنی ارائه شده است.

رودخانه کرج که در امتداد جاده کرج و چالوس واقع شده است، ۷۵ کیلومتر طول و پنج تا هشت متر عرض دارد و سرچشمه اصلی آن کوه کلون بستک می باشد و در نهایت انتهای رودخانه کرج به دریاچه نمک در قم می ریزد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان