arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۴ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸

مدیر فیسبوک: جلوی مداخله ایران و روسیه در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را می‌گیریم

مدیر فیسبوک در مصاحبه‌ای مدعی شده است، فیسبوک جلوی مداخلات احتمالی ایران و روسیه در روند انتخابات 2020 آمریکا از طریق این شبکه را گرفته است. "مارک زاکربرگ" گفته است:" اینکه ما توانسته‌ایم آنها را فعالانه شناسایی کرده و از بین ببریم، به نوعی نشانگر این است که سیستم‌های ما اکنون بسیار پیشرفته‌تر از گذشته هستند."
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر فیسبوک در مصاحبه‌ای مدعی شده است، فیسبوک جلوی مداخلات احتمالی ایران و روسیه در روند انتخابات 2020 آمریکا از طریق این شبکه را گرفته است.

"مارک زاکربرگ" دوشنبه شب در مصاحبه‌ای با شبکه خبری" ان‌بی‌سی" آمریکا این ادعا را مطرح کرده و گفته است:" اینکه ما توانسته‌ایم آنها را فعالانه شناسایی کرده و از بین ببریم، به نوعی نشانگر این است که سیستم‌های ما اکنون بسیار پیشرفته‌تر از گذشته هستند."

مدیر فیسبوک در جریان روند انتخابات ریاست جمهوری 2016 که منجر به پیروزی ترامپ شد، زیر انتقاد شدید قرار گرفت. انتقادات که بیشتر از ناحیه فعالان چپ و دموکرات آمریکا بود، ناظر بر نفوذ دولت روسیه از طریق فیسبوک به روند انتخابات و انتشار اخبار جعلی به نفع کمپین انتخاباتی ترامپ و به ضرر هیلاری کلینتون از طریق این شبکه اجتماعی بود. حتی هفته گذشته کمیته اطلاعات سنای آمریکا هم که اکثریت جمهوریخواهان آن را اداره می کند، با انتشار گزارشی تحقیقاتی به دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا اذعان کرده است.

حالا اما "مارک زاکربرگ" که مدیر گسترده‌ترین شبکه اجتماعی جهان است، پیش‌دستی کرده و مدعی شده است این شبکه جلوی حساب‌های جعلی از داخل ایران و روسیه را که هدف آنها پراکندن اطلاعات نادرست و تفرقه انگیز برای تاثیر گذاردن در نتایج انتخابات 2020 آمریکاست، گرفته است.

مدیریت شبکه فیسبوک دیروز اعلام کرد که شبکه کوچکی شامل چهار حساب و سه صفحه فیسبوکی، به علاوه هفت حساب اینستاگرامی را که از داخل ایران فعالیت می‌کرد و عمدتا بر مسائل آمریکا تمرکز داشت، بسته است.

فیسبوک اعلام کرده افراد گرداننده این شبکه چنین وانمود می‌کردند که شهروند ایالات متحده آمریکا هستند و از حساب‌های جعلی برای مدیریت صفحات خود استفاده می‌کردند.

زاکربرگ در مصاحبه دیروز خود اعلام کرد، مدیریت فیسبوک تدابیری خاص را برای جلوگیری از نفوذ خارجی‌ها در روند انتخابات 2020 آمریکا از طریق این شبکه به کار بسته است که از جمله آنها برچسب گذاری بر رسانه‌های دولتی است تا کاربران از صحت منبع اطلاعاتی خود مطمئن شوند.

همچنین فیسبوک برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا برنامه‌ای برای ایجاد یک ردیاب دارد که نشان می‌دهد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چقدر برای تبلیغات خود در داخل این شبکه هزینه می‌کنند.

فیسبوک محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در آمریکاست و بسیاری از شهروندان آمریکایی اخبار و اطلاعات مورد نیاز خود را از داخل این شبکه دریافت می‌کنند.

به گفته زاکربرگ این شبکه در جنگی دایمی با تاکتیک‌های دستکاری اطلاعات است که از طریق کمپین‌های مداخله‌گر خارجی در حال انجام است و دایما در حال به روز شدن و تغییر تاکتیک است.

به گفته مدیر فیسبوک در مصاحبه دیشب با "ان‌بی‌سی" : " این مهم است که مردم بتوانند آنچه را که سیاستمداران می‌گویند ، بشنوند و ببینند و صحت اظهارات و ادعاهای مطرح شده از جانب سیاستمداران، با دفت توسط خبرنگاران و افراد دیگر مورد بررسی قرار گیرد."

فیسبوک سال گذشته و در آستانه انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا (2018) هم اعلام کرد طرح‌های مداخله خارجی از ایران و روسیه بر روند انتخابات میاندوره‌ای آمریکا را خنثی کرده است. ایران و روسیه همواره ادعاهای مربوط به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا از طریق نفوذ در شبکه‌های اجتماعی با حساب‌های کاربری جعلی را رد کرده‌اند.

منبع: عصرایران

نظرات بینندگان