arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰

مصرف 40 ميليون ساعت «گيم» در ايران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس بنياد ملي بازيهاي رايانه‌اي با اشاره به آمار استفاده ايرانيها از بازيهاي رايانه‌اي گفت: 20 ميليون نفر از مردم كشور روزانه از سرويس "گيم" استفاده مي‌كنند و وقتي كه براي بازي رايانه‌اي در ايران مصرف مي‌شود بالغ بر 40 ميليون ساعت در روز تخمين زده مي‌شود.

به گزارش مهر ، بهروز مينايي در دومين كنفرانس شهروند الكترونيك و تلفن همراه به بررسي ابعاد مختلف تاثير بازي‌هاي رايانه‌اي به عنوان يك رسانه كاربردي در ميان جوامع پرداخت و با بيان اينكه در كشور ما نيز بيش از 46 ميليون تلفن همراه مورد استفاده قرار مي‌گيرد، اظهار داشت: بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌تواند يكي از سرويس‌هاي مورد توجه شهروند الكترونيك و كاربران موبايل باشد.

وي با بيان اينكه بازي رايانه‌اي نقطه تعامل ميان سرگرمي و آموزش است، ادامه داد: بنابر آمارهاي رسمي موسسات معتبر خارجي در آمريكا بالغ بر 145 ميليون نفر از سرويس "گيم" استفاده مي‌كنند، اين آمار در كشور 80 ميليون نفري آلمان 66 درصد و در فرانسه 55 درصد تخمين زده مي‌شود.

وي اظهار داشت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه ميزان وقتي كه صرف اين رسانه مي‌شود براي هر فرد به طور متوسط بيش از 124 دقيقه در روز است.

معاون شورايعالي اطلاع رساني با تاكيد بر تاثير فناوري اطلاعات بر كاربران ايرانيها تصريح كرد: جامعه كاربري بازيهاي رايانه‌اي از پرتاثيرترين رسانه‌ها است و آمار فروش اين بازيها در دنيا نيز براين ادعا صحه مي‌گذارد.

مينايي با اشاره به وجود 15 سبك پيام رساني و آموزشي در بازيهاي رايانه‌اي خاطرنشان كرد: متوسط سن گيم در ايران 18 سال است كه پيش‌بيني مي‌شود اين رقم در 10 سال آينده به 28 سال ارتقا پيدا كند و اين درحالي است كه متوسط سن استفاده از "گيم" در آمريكا 36 سال برآورد مي‌شود.
نظرات بینندگان