arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / بازداشت یکی از آشنایان حکومت پهلوی / ماجرای ممنوعیت استخدام منشی زن / باغ ۱۴ هزارمتری رئیس صداوسیما در لواسان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید /

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 محرومیت جودوی ایران تایید شد - محرومیت جودوی ایران توسط کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو تایید شد. ایران تا موقعی که تضمین ندهد که به اساسنامه المپیک و فدراسیون جهانی عمل می‌کند حق حضور در مسابقه‌های بین‌المللی را نخواهد داشت.

جهانگیری: لوایح FATF در جلسه سران سه قوه تصویب شده - معاون اول رییس جمهور گفت: با توجه به تصویب لوایح FATF و CFT در جلسه سران سه قوه و تایید مقام معظم رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه سریعتر این لوایح را تصویب کند.

خودکشی دختر سفیر ایران در مسکو؟ - خبرگزاری روسی اینترفکس روز سه‌شنبه،‌ ۳۰ مهرماه، به نقل از «یک منبع آگاه» از خودکشی دختر سنایی سفیر ایران در مسکو در صبح سه شنبه، پایتخت روسیه، خبر داد و گفت که او دچار افسردگی بوده است. در همین حال سفارت ایران در مسکو در کانال تلگرام خود مرگ عارفه سنایی، دختر ۲۸ ساله، آقای سنایی را تایید کرده، اما دلیل مرگ او را «سکته مغزی» نوشته است.

اردوغان: صدا‌هایی از ایران مرا ناراحت کرد؛ روحانی باید این گونه اظهارات را ساکت کند - اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت، «در سال‌های گذشته در ایران یادشان می‌آید که ترکیه در مقابل مشکلاتی که برخی کشورهای غربی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده بودند، ترکیه چطور به ایران کمک کرد... اما این سخنان از جانب روحانی صادر نشده بلکه برعکس سخنان کسان دیگری بوده است. اما روحانی باید به این افراد گوشزد کند که چنین حرفهای آزاردهند‌ه‌ای می‌زنند. ما الان سه طرف متحد (ایران روسیه و ترکیه) در مسیر سوچی هستیم. ما در حال رسیدن به توافق سوچی هستیم. باید در مقابل طرف مقابل متحد و همبسته باشیم. پس باید از چنین صحبت‌های اشتباهی اجتناب کنیم».

فیسبوک: جلوی مداخله ایران در انتخابات آمریکا را می‌گیریم - مدیر فیسبوک در مصاحبه‌ای مدعی شده است، فیسبوک جلوی مداخلات احتمالی ایران و روسیه در روند انتخابات 2020 آمریکا از طریق این شبکه را گرفته است. "مارک زاکربرگ" گفته است:" اینکه ما توانسته‌ایم آنها را فعالانه شناسایی کرده و از بین ببریم، به نوعی نشانگر این است که سیستم‌های ما اکنون بسیار پیشرفته‌تر از گذشته هستند."

اسد: اردوغان دزد است - «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه پس از حضور در یکی از جبهه‌های نبرد در جنوب استان ادلب گفت:‌ اردوغان دزد است. (دیروز) کارخانه‌ها، گندم و نفت سوریه را دزدید و امروز مشغول دزدیدن خاک سوریه است... همه سرزمین سوریه یک اهمیت دارد اما ما طبق اولویت‌ها و وضعیت نظامی میدانی عمل می‌کنیم.

خروج ۱.۵ میلیارد دلار از کشور برای خرید ملک در ترکیه - رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز گفت: در یکسال و نیم اخیر که قانون ۲۵۰ هزار دلار خرید ملک یا سپرده بانکی یک میلیون دلاری در این کشور اجرا شده است، نزدیک ۲۶۸ هزار نفر اقامت ترکیه را گرفتند که به طور متوسط اگر هر خانواده را ۴ نفر در نظر بگیریم نزدیک به ۶۰ هزار خانواده در این کشور ملک خریداری کرده‌اند که بر اساس قانون حداقلی ۲۵۰ هزار دلار، نزدیک به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج شده و اگر رقم حداقلی خرید ملک کاهش پیدا کند شاهد خروج ارز بیشتری خواهیم بود.

بازداشت یکی از آشنایان حکومت پهلوی در لردگان - سخنگوی دستگاه قضا درباره حوادث لردگان اظهار کرد: دولت هم حوادث را و هم روند درمان افراد مبتلا به بیماری را پیگیری می‌کند؛ به موازات آن قوه قضاییه تیمی از پزشکی قانونی به لردگان اعزام کرده است. اسماعیلی با بیان اینکه فردی هم که بازداشت شده بود با شکایت مردم بود که با قرار تامین آزاد شد، گفت: در خصوص اقدامات خرابکارانه افرادی بازداشت شده بودند که بیشتر آن‌ها آزاد شدند و فقط فرد خاصی بازداشت شده بود که از آشنایان حکومت پهلوی است.

حمله وزیر صمت به رییس بانک مرکزی - وزیر صنعت در پاسخ به این سوال که رییس کل بانک مرکزی اعلام کرده که چرا باید بانک مرکزی تاوان خودروسازی فشل را بدهد، گفت: رییس کل بانک مرکزی خودش اعلام کرده و خودش نیز باید این موضوع را ثابت کند.

بعد از روح الله زم، کسی بازداشت نشده - سخنگوی قوه قضاییه گفت: بعد از روح الله زم، کسی بازداشت نشده؛ نه در دولت، نه در قوه قضاییه و نه در نیرو‌های مسلح؛ انگشت اتهام به سمت دیگر روانه نکنیم. او گفت: اطلاعات بسیار ذی قیمتی در این حوزه بدست آورده ایم. اسماعیلی افزود: به افرادی که با فریب دشمن علیه کشور و به دولت‌های خارجی دلگرمند، هشدار می‌دهم با ریسمان سرویس‌های بیگانه به چاه نیفتند، که به سرنوشت زم دچار می‌شوند.

محکومیت شهرام جزایری به ۷ سال حبس - غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه گفت: در پرونده جدید شهرام جزایری حکم قطعی صادر و نهایی شده است و نامبرده به جهت کلاهبرداری به ۷ سال حبس محکوم و قطعی شده و در حال تحمل حبس است. البته علاوه بر آن محکومیت جزای نقدی هم دارد. وی افزود: نامبرده یک محکومیت ۶ ماه حبس هم دارد ولی به جهت اشد مجازات حکم ۷ سال حبس او قطعی شده است.

حکم جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی صادر شد - سخنگوی قوه قضاییه از صدور حکم برای «زیباحالت منفرد» معروف به جعبه سیاه پرونده بابک زنجانی خبر داد. اسماعیلی گفت: در این پرونده حکم بدوی صادر شده و منتهی به محکومیت شده و محکومیت سنگین است اما از بیان جزییات معذوریم. 

مرتبطین آمدنیوز خود را معرفی کنند - سایت گرداب با صدور بیانیه‌ای از همه مرتبطین و همکاران شبکه معاند آمدنیوز که تاکنون موفق به اعلام برائت نشده‌اند خواست تا برای ابراز ندامت و تخفیف مجازات احتمالی با این مجموعه ارتباط برقرار کنند.

گانتس رسما مامور تشکیل کابینه اسرائیل شد - دفتر رئیس اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ در پی انصراف نتانیاهو رئیس این رژیم بنی گانتس را مامور تشکیل کابینه کرده است.

منشی زن برای مدیران مرد دولتی رسما ممنوع شد - روزنامه خراسان نوشت: طبق ابلاغیه روزهای اخیر یک نهاد دولتی به مدیران زیرمجموعه خود در ستاد و ادارات استانی، تاکید شده حسب ابلاغیه های صورت گرفته از سوی نهادهای مهم کشوری در حوزه عفاف و حجاب و آغاز بازرسی از نحوه تحقق دستورات صادر شده در این خصوص، مخاطبان این دستور توجه داشته باشند مواردی چون تفکیک اتاق کار مردان و زنان در ادارات و استفاده نکردن از منشی خانم برای آقایان و بالعکس آن، از جمله موارد مهمی است که باید کاملا رعایت شود.

دیدار سه ساعته سید حسن نصرالله با وزیر اقتصاد لبنان - روزنامه «الجمهوریه» نوشت که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان، روز گذشته از «علی حسن خلیل» وزیر اقتصاد این کشور استقبال کرد. این دیدار، که با حضور «الحاج حسن خلیل» معاون دبیرکل حزب‌الله انجام شد، سه ساعت طول کشید. سید حسن نصرالله و وزیر اقتصاد لبنان همچنین به گفت‌وگو درباره طرح اصلاح اقتصادی، که «سعد الحریری» نخست‌وزیر آن را تهیه کرده، پرداختند که بر اساس اطلاعات موجود، دبیرکل حزب‌الله رویکردی مثبت و سازنده در خصوص طرح مذکور داشتند البته برخی ملاحظاتی را نیز در این‌باره مطرح کرده‌اند.

ترامپ: ایرانی‌ها نفتکش‌های ما را نگرفته‌اند - رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: «اول از همه باید بگویم که آنها (ایرانی‌ها) نفتکش‌های ما را نگرفته‌اند و آن نفتکش‌ها مال ما نبودند اما درباره تنگه هرمز باید بگویم که این تنگه از منظر ژئواستراتژیکی برای ما اهمیت کمتری دارد». ترامپ ادامه داد: «ما «در تنگه هرمز) کشتی‌های خیلی کمی داریم چرا که از زمان حضور من (در مقام ریاست جمهوری آمریکا)، ما دیگر از نظر انرژی، مستقل شده‌ایم در نتیجه ما در آنجا کشتی‌های کمی داریم».

باغ ۱۴ هزارمتری رئیس صداوسیما در لواسان - انصاف نیوز در روایتی از باغ رئیس صداوسیما در لواسان نوشت: صاحب باغ کناری گویا با خانواده‌ی علی‌عسگری بر سر زمین‌هایشان اختلاف حقوقی دارند. می‌گوید: «باغ علی‌عسگری ۱۴ هزار متر، ۶ هزار مترش مال منه و تصرف کرده و الانم تو دادگاهیم». می‌پرسیم اینجا اجازه‌ی ساخت دارید؟ می‌گوید: «اینجا با مجوز جهادکشاورزی ۵۰ متر انبار می‌تونیم بسازیم که من دنبال مجوزش بودم و داره آماده میشه». می‌گوییم پس چطور علی‌عسگری ویلا ساخته؟ می‌گوید: «ساخته دیگه».

نظرات بینندگان